Pe data de 17 mai, Agentia de Monitorizare a Presei (APM) a lansat primul raport de analiza a stirilor tv, din perspectiva interesului public si a practicilor jurnalistice, conform Mediafax. Evenimentul va fi marcat printr-o dezbatere care se va desf
Pe data de 17 mai, Agentia de Monitorizare a Presei (APM) a lansat primul raport de analiza a stirilor tv, din perspectiva interesului public si a practicilor jurnalistice, conform Mediafax. Evenimentul va fi marcat printr-o dezbatere care se va desfasura in aceeasi zi, incepand cu ora 11.00, in sala de conferinte a organizatiei, cu sediul in Calea Plevnei.
In cadrul mesei rotunde, analistii AMP si reprezentanti ai mass-media romanesti vor incerca sa identifice linia de demarcatie dintre interesul public si interesul publicului in agenda stirilor tv. De asemenea, la acest eveniment se urmareste realizarea unui inventar al practicilor jurnalistice folosite in difuzarea mesajelor, de la abordari senzationaliste pana la respectarea sau incalcarea unor principii deontologice elementare.
Echipa de consumatori critici din cadrul AMP a monitorizat, timp de trei luni, principalele editii informative a sase televiziuni nationale. Insa studiul nu se constituie intr-un clasament al posturilor de televiziune si nu formuleaza diagnostice, ci se vrea a fi un program care evidentiaza principalele caracteristici ale discursului jurnalistic practicat de posturile de televiziune romanesti.
Raportul de analiza a stirilor tv este rezultatul proiectului "FreeEx- Etica in stirile TV", implementat in cadrul programului "Libertatea de Exprimare- FreeEx", care este finantat de Open Society Institute si de Ambasada Statelor Unite ale Americii la Bucuresti.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.