Politistii romani de la Transporturi fac tot posibilul pentru a stopa furturile de componente de la instalatiile de dirijare si semnalizare feroviara, cooperarea internationala fiind una dintre masurile adoptate. Potrivit IGPR, grupul de lucru "Metal
Politistii romani de la Transporturi fac tot posibilul pentru a stopa furturile de componente de la instalatiile de dirijare si semnalizare feroviara, cooperarea internationala fiind una dintre masurile adoptate. Potrivit IGPR, grupul de lucru "Metal Thefts" isi propune analizarea legislatiilor nationale si a statisticilor infractionale existente la nivelul tuturor membrilor RAILPOL, in scopul identificarii unor metode si mijloace de prevenire a fenomenului. "Metal Thefts" din cadrul RAILPOL isi propune, de asemenea, pentru un control mai strict exercitat asupra pietei metalelor feroase/ neferoase, crearea unei baze de date accesibila Politiei pentru a se determina locurile si mediile favorabile unde se petrec aceste fapte. Politistii spun ca sustragerea metalelor neferoase (in special cupru si aluminiu) a devenit un fenomen ingrijorator in ultima perioada, la nivel mondial inregistrandu-se anual pierderi de miliarde de euro. Furturile de cablu sunt savarsite in toate sectoarele economice, indeosebi in sistemul feroviar. Specialistii vor intocmi analize pentru a determina cauzele si efectele sustragerilor de cabluri, dar vor pune la punct si parteneriate strategice, mergandu-se chiar pana la imbunatatirea legislatiei, daca va fi cazul. De asemenea, va fi realizata si o "lista negra" ce va cuprinde materiale de la calea ferata sustrase/distruse. Accidente (catastrofe) feroviare, intarzieri ale trenurilor, pagube materiale si costuri ridicate de remediere a acestora, disconfort creat pasagerilor si operatorilor de cale ferata sunt doar cateva dintre consecintele sustragerilor de componente. Politistii instruiti special pentru combaterea acestui gen de fapte vor actiona de-a lungul retelei de cale ferata. Consultarea companiilor de cale ferata pentru evidentierea pericolului social, imbunatatirea cooperarii cu Comunitatea Transporturilor atat la nivel national, cat si local, cooperarea cu Agentiile Nationale care se ocupa cu reciclarea materialelor refolosibile, implicare multiinstitutionala (Paza Mediului, Ministerul de Finante, Societati de paza etc.), reprezinta cateva dintre masurile ce se vor intreprinde pentru a preveni si combate furturile comise pe calea ferata. In 2004, la initiativa Politiilor Olandeza (KLPD) si Germana (BGS) a fost lansat proiectul cu finantare europeana "RAILPOL". In prezent, pe langa membrii fondatori, au fost incluse si Politiile Transporturi Feroviare din: Belgia, Franta, Marea Britanie, Italia, Austria si Letonia. In anul 2006 au fost invitate sa adere Spania, Slovacia, Cehia, Polonia, Lituania, Elvetia, Slovenia, Romania si Bulgaria.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.