Doar 1% dintre utilizatorii de celular mai au mobilul de la firma, iar numarul celor cu doua telefoane, personal si de la serviciu, a scazut si el accentuat.

In 2004, aproape jumatate dintre romani (40,9%) nu aveau telefon mobil, se
Doar 1% dintre utilizatorii de celular mai au mobilul de la firma, iar numarul celor cu doua telefoane, personal si de la serviciu, a scazut si el accentuat.

In 2004, aproape jumatate dintre romani (40,9%) nu aveau telefon mobil, se spune intr-un studiu al IMRCG (International Marketing Research&Communication Group), companie independenta de cercetare de piata. Anul trecut insa situatia s-a schimbat radical, iar consumul de telefonie mobila a crescut la 78%.

In 2004, 50% din esantionul studiat era reprezentat de detinatori privati de telefon mobil, in timp ce doar 2,3% aveau telefon mobil de la serviciu. Anul trecut, indicele celor cu telefon mobil oferit de la serviciu a scazut la 1%, scaderea in cifre absolute fiind insa ceva mai mica decit comparatia procentuala, pentru ca, in 2005, avem un numar mai mare de posesori de mobil. Totodata, cei care aveau atit un telefon mobil de la serviciu, cit si unul personal detineau un indice de 2%, in scadere cu aproximativ 5 puncte procentuale fata de anul precedent.

Cit cheltuieste utilizatorul urban

Studiul a mai luat in calcul si cheltuielile pentru factura telefonica. In 2004, majoritatea abonamentelor de telefonie mobila private erau cele de 4-9 dolari, 40% dintre cei chestionati afirmind ca detin abonamente de acest tip. Doar 23% detineau abonamente mai scumpe, intre 10 si 19 dolari. Un segment foarte mic din esantion, de 2,5%, detinea abonamente ce depaseau 50 de dolari.

In 2005, segmentul de tip de abonament de 4-9 dolari a scazut fata de 2004 cu 8 puncte procentuale, pina la 32%, mare parte dintre utilizatori mergind catre segmentul de 20-49 de dolari, ce a detine un indice de 9,7%. De asemenea, in decurs de un an, preferintele romanilor pentru abonamentele de la categoria 10-19 dolari au scazut de la 23 la 17,9%.

Studiul de tip omnibus a fost realizat de compania independenta de cercetare full-service IMRCG pe un esantion reprezentativ de 1.500 de respondenti, din clasa medie, care stau in orase cu peste 50.000 de locuitori.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.