Incepand cu data de 1 octombrie 2006, circa 13.000 de microbuze vor iesi din circuitul transporturilor de persoane in trafic international. Astfel, de ce se temeau cel mai mult transportatorii, n-au scapat; si asta datorita promulgarii noii legi a tr

Incepand cu data de 1 octombrie 2006, circa 13.000 de microbuze vor iesi din circuitul transporturilor de persoane in trafic international. Astfel, de ce se temeau cel mai mult transportatorii, n-au scapat; si asta datorita promulgarii noii legi a transporturilor, care va intra in vigoare in luna octombrie. Reactiile transportatorilor care si-au vazut afacerile in pericol nu au intarziat sa apara.
"Constatam ca aceasta lege nu respecta prevederile legilor europene, a fost elaborata de un grup de interese din cadrul MTCT si ARR in frunte cu directorul general al ARR, Ioan Tatar, care urmareste nimicirea firmelor mici si mijlocii, favorizarea unor firme mari, obtinerea de privilegii si o putere necontrolabila ARR-ului. De regula, legile se adopta de catre Camera Deputatilor, insa in aceasta situatie, grupul de interese din cadrul ARR a formulat textul legii 100%, contrar dispozitiilor Constitutiei privind elaborarea actelor normative", se arata intr-un comunicat al Asociatiei Transportatorilor Rutieri Transilvania.

Transportul transfrontalier, cu autocarul

Noua lege prevede, de asemenea, ca transportul de persoane transfrontalier sa se exercite exclusiv cu autobuze si autocare de mare capacitate. "Fluxul de calatori nu justifica inlocuirea microbuzelor cu autocare. Nemultumiti vor fi si calatorii, nu numai transportatorii. Trebuie sa ne gandim la faptul ca un microbuz costa intre 35.000 si 70.000 de euro, iar pagubele transportatorilor vor fi enorme. Noi am facut investitii de milioane de euro, si le-am facut degeaba", ne-a spus Laslo Orban, presedintele ATRT.

"Laslo Orban are ceva cu mine"

In urma acuzelor aduse directiei Autoritatii Rutiere Romane de favorizare a unei mari firme de transport de persoane, Ioan Tatar, directorul ARR, a negat orice implicatie in elaborarea legii transporturilor. "Domnul Laszlo Orban are ceva personal cu mine. L-am dat afara din ARR si acum orice se intampla in domeniul transporturilor arunca vina pe mine. Legea respectiva nu a beneficiat de nici o implicare din partea mea.
Orban e bolnav la cap!", ne-a spus directorul Autoritatii. Transportatorii s-au aratat nemultumiti de mai multe aspecte ale noii legi. "Legea confera inspectorilor ARR drepturi depline de a opri autovehicule fara politia rutiera si de a patrunde (fara mandat) in toate incaperile detinute de firmele de transport, pentru a efectua perchezitie si verificari, ceea ce contravine dispozitiilor Constitutiei Romaniei.
Acest deziderat este ideea principala a legii: ca angajatii ARR-ului sa aiba puteri necontrolabile, sa-si continue seria ilegalitatilor si abuzurilor comise si pana in anul 1989, cand tot acelasi director general, Ioan Tatar, a dat drepturi depline Inspectoratelor de Control din cadrul intreprinderilor de transport auto judetene", se mai arata in comunicat. De asemenea, legea mai prevede o serie de "amenzi aberante de 200 - 250 milioane lei vechi pentru abateri minore. Prin aceasta se urmareste intensificarea birocratiei,
Autoritatea Rutiera amestecandu-se in treburile interne ale societatilor comerciale, dorind sa restrictioneze folosirea mijloacelor de transport de anumite capacitati, ceea ce contravine principiilor economiei de piata si determina inregistrarea daunelor materiale si morale", a mai opinat Orban.

Greva generala

Potrivit Asociatiei, in cazul in care nu se vor lua masuri pentru eradicarea punctelor amintite, transportatorii ameninta cu greva generala si suspendarea oricarei activitati. Totodata, ATRT face apel la "toate asociatiile/uniunile profesionale si federatiile patronale, sa ia atitudine fata de gravitatea si consecintele distrugatoare a Legii 102/2006, fiindca majoritatea transportatorilor nu si-au dat seama de acest pericol iminent, iar in cazul neluarii masurilor de amendare a acestei legi, sa ni se alature cu toate fortele in vederea organizarii unor greve si manifestatii ample pentru blocarea totala a arterelor principale, a punctelor de trecere a frontierelor si a altor obiective strategice, pana la solutionarea problemelor cu care se confrunta breasla transportatorilor rutieri, de ani de zile".


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.