Rasete in momentul crucial, o tacere intrerupta de cateva fluieraturi la final si, cateva ore mai tarziu, primele cronici critice la adresa filmului - astfel a fost intampinat "Codul lui Da Vinci" marti seara, cand a fost proiectat pentru circa 2.000
Rasete in momentul crucial, o tacere intrerupta de cateva fluieraturi la final si, cateva ore mai tarziu, primele cronici critice la adresa filmului - astfel a fost intampinat "Codul lui Da Vinci" marti seara, cand a fost proiectat pentru circa 2.000 de jurnalisti la Cannes. Filmul regizat de Ron Howard a deschis, seara trecuta, editia de anul acesta a Festivalului de la Cannes, dar cu o zi inainte a avut o vizionare de presa, care a insemnat, de fapt, prima sa proiectie pentru public.
"Spectatorii au ramas perplecsi, iar la sfarsit, in loc de aplauze, s-a instalat tacerea", a spus imediat dupa proiectie Margherita Ferrandino de la televiziunea italiana RAI 3, citata de AFP. Filmul "e aproape la fel de plictisitor ca romanul", crede Petre Brunette de la cotidianul american Boston Globe. "Tom Hanks e un zombie, noroc ca joaca in film si Ian McKellen. E prea grandilocvent". "Fraza menita sa fie cheia filmului a fost primita cu rasete sau mai degraba cu sicane. Asta spune totul", a comentat Gerson Da Cunha, critic la Times of India. La cateva ore dupa vizionare, cotidianul Variety, denumit "Biblia Hollywood-ului", a postat pe site o cronica in care califica filmul drept "greoi".
"Urmarind toata vorbaria de explicatii si speculatii despre simboluri, coduri, culte secrete, istorie religioasa si mesaje ascunse in arta, iti vine greu sa crezi ca, daca romanul n-ar fi existat, un asemenea scenariu ar fi fost bagat in seama de vreun studio de la Hollywood", scrie Variety care remarca ironia faptului ca un film atat de nesatisfacator se bazeaza pe un roman considerat cinematografic de multi. Variety remarca si lipsa unui declic intre Tom Hanks, interpretul profesorului Robert Langdon, si Audrey Tautou, actrita care o intruchipeaza pe Sophie Neveau, expert in criptologie in politia franceza. "Howard, in mod normal un regizor generos in privinta actorilor, ii face pe amandoi sa para batosi si inexpresivi". O alta publicatie americana influenta, The Hollywood Reporter, are o cronica mai putin dura, dar nici pe departe pozitiva. "Pentru cei care urasc bestseller-ul lui Dan Brown, mult-asteptata ecranizare ii expune toate defectele si logica de cosmar. Pentru cei care iubesc intensitatea cartii, care te face sa dai pagina dupa pagina, filmul amplifica amestecul obraznic intre actiune, fapte istorice si inventii. Cu alte cuvinte, pentru spectatorii <<Codului lui Da Vinci>>, ceea ce vezi depinde de ceea ce crezi", scrie The Hollywood Reporter. (Mediafax)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.