Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, a declarat ieri, la deschiderea expozitiilor internationale Romenvirotec si Romcontrola, de la Romexpo, ca toate structurile din sistemele de gospodarire a apelor actioneaza pe traseul Dunarii. "Toate sistemele sunt in alerta, se inalta diguri, se verifica punctele vulnerabile si se stabilesc masurile ce se impun", a spus ministrul, care a tinut sa precizeze ca digurile de la malul Dunarii sunt in administrarea structurilor ce apartin de Ministerul Agriculturii. Cele mai sensibile puncte de pe traseul Dunarii sunt la confluenta fluviului cu Oltul si pe bratul Borcea. De altfel, aici au si fost aduse materiale pentru stabilizarea malurilor, inclusiv stabilopozi.
Flutur: "Suntem in alerta"
"Suntem in alerta, asteptam sa creasca in continuare cotele Dunarii, dar suntem pregatiti sa facem fata", a spus ieri, intr-o conferinta de presa, ministrul Agriculturii, Gheorghe Flutur. El a spus ca nu poate sa transmita un mesaj de linistire a populatiei, mai ales ca "oamenii nu pot sa stea linistiti in astfel de cazuri". Cu toate acestea, ministrul Agriculturii a tinut sa spuna ca ieri nu erau probleme deosebite in privinta starii digurilor.
Ministrul Economiei si Comertului, Codrut Seres, a anuntat, ieri, ca Hidroelectrica lucreaza cu Ministerul Mediului, astfel incat pe anumite baraje de pe Dunare sa fie oprite deversarile de apa anticipate pentru luna aprilie, informeaza Mediafax. "La Portile de Fier, de exemplu, nu vom putea sa retinem toata apa, astfel incat la Galati sau mai jos sa evitam o crestere a nivelului apelor", a spus ministrul. "De fiecare data cand am avut astfel de aflux major de apa, conditiile de randament scad, deci, paradoxal, extragem mai putina energie electrica in momentul cand sunt astfel de turbioane", a mentionat Codrut Seres.
Bac sufocat de masini
Zeci de autovehicule de mare si mic tonaj au luat cu asalt, ieri, Trecerea-bac din Galati, dupa ce trecerea similara din Braila a fost inchisa din cauza inundarii de catre apele Dunarii, informeaza Rompres. Pe coloane de sute de metri, TIR-uri, autobasculante, autodube si masini mici asteapta ore in sir pentru a putea trece cu bacul in judetul Tulcea, in pofida faptului ca administratia trecerii pune la dispozitie bac-uri din jumatate in jumatate de ora. Cresterea nivelului Dunarii a facut ca pontoanele de acostare sa fie sufocate de tone de crengi, butuci, pet-uri si alte resturi, cele doua excavatoare care lucreaza in zona neputand face fata cantitatii mari de gunoi adus de apele fluviului.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
5 jocuri de jucat cu copiii în zilele ploioase
Sursa: garbo.ro
-
Oana Radu a pierdut în instanță în fața fostului soț, Cătălin Dobrescu!...
Sursa: kudika.ro
-
Patronatele Bancare și federațiile sindicale au semnat noul Contract Colectiv...
Sursa: futurebanking.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Soarele răsare din Vestul României: Județul Arad pregătește un nou parc...
Sursa: wall-street.ro