Soferii care isi lasa parti din masini in gropile din strazile Capitalei au inceput, timid ce-i drept, sa isi recupereze banii pe pagube, in instanta. Municipalitatea a platit in ultimii trei ani, posesorilor de autoturisme distruse in craterele de p
Soferii care isi lasa parti din masini in gropile din strazile Capitalei au inceput, timid ce-i drept, sa isi recupereze banii pe pagube, in instanta. Municipalitatea a platit in ultimii trei ani, posesorilor de autoturisme distruse in craterele de pe sosele aproximativ 3,5 miliarde lei vechi. Societatile de asigurari ii despagubesc pe bucuresteni, urmand a recupera banii de la Administratia Strazilor, aflata in subordinea Consiliului General. Municipalitatea a refuzat, ani la rand, sa raspunda material, desi nu isi facea datoria fata de lege, adica sa asigure o circulatie fara riscuri. Degeaba firmele de asigurari castigau procesele, primaria se prevala de faptul ca daca o institutie de stat nu are prevazut in buget un capitol special pentru despagubiri, executarea silita nu se putea infaptui. Blocajul a fost inlaturat, asiguratorii recuperandu-si acum banii direct de la cei ce raspund de drumuri, Administratia Strazilor. Numarul "victimelor" continua sa creasca, mai ales ca precedentul s-a produs. Nici primariile de sector nu ar trebui sa stea prea linistite, stiut fiind faptul ca strazile secundare cat si cele dintre blocuri, care le apartin, sunt "pavate" cu gauri.
Ne costa pe toti
Administratia Strazilor are in directa gospodarire 360 de artere principale de circulatie, cele pe care isi desfasoara traficul mijloacele de transport in comun. Intrucat calitatea strazilor lasa mult de dorit, la aceasta adagandu-se si lucrarile haotice de interventie in carosabil, gropile provoaca importante daune proprietarilor de masini. In prezent, administratia se confrunta cu un numar crescand de procese. Pe rolul instantelor judecatoresti in diverse stadii de judecata - fond, apel, recurs - se afla 238 de dosare introduse in 2003, 222 din 2004 si 289 in 2005. In numai o luna, adica in ianuarie 2006, alte 30 de dosare isi asteapta cursul in justitie. In 2004, Administratia Strazilor a achitat catre societatile de asigurari 1,2 miliarde lei vechi si 896 de milioane lei vechi in 2005. In general, sumele cerute de asigurari, pentru un proces, variaza in functie de pagube si tipul autovehicolului, intre 3 si 130 de milioane de lei vechi. "Nu toate procesele sunt incheiate si pana acum s-a mai solicitat achitarea sumei de 390 de milioane de lei vechi, reprezentand despagubiri", a declarat Elena Ghineraru, directorul Administratiei Strazilor din Primaria Capitalei. Ea a recunoscut ca inca sunt probleme cu carosabilul, cele mai multe gropi purtand marca societatilor de apa, gaze, electricitate si telefonie. Care, dupa efectuarea reparatiilor, uita sa repare strada, sau o fac de mantuiala. "Numai in zona pietei Kogalniceanu, intr-un an au existat aproximativ 180 de interventii la carosabil, efectuate de firmele care se ocupa cu utilitatile. Cum refac strada dupa sapaturi se poate observa. De aici rezulta si majoritatea gropilor", a declarat Ghineraru. Ea a recunoscut insa si faptul ca unele lucrari la refacerea covorului asfaltic nu au fost bine executate.
Se asteapta noi victime
Mai nou, principalele bulevarde ale Capitalei, au fost date in administrare si intretinere, unor firme, care preiau si capitolul despagubiri. Este de asteptat ca odata cu inceperea, cel mai probabil, in luna mai 2006, a "marii asfaltari", santier care va bloca 30 de strazi importante ale Capitalei, sa atraga un nou val de procese cu administratia pentru despagubiri la masinile rupte in gropi. Chiar si in jurul Primariei Capitalei, zece strazi vor intra in reparatii, termenul de finalizare a lucrarilor fiind 1 septembrie a.c. Dar, de aceasta data direct raspunzatoare sunt firmele care executa lucrarile.
Si pana acum aceste societati ar fi trebuit sa plateasca. Ori acei functionari care trebuia sa asigure un trafic normal prin Capitala. Din nefericire, despagubirile au fost suportate din buzunarul cetateanului. Oricum urmele lucrarilor la retelele de apa si gaz, cele ale deszapezirilor si nu in ultimul rand proasta calitate a asfaltului, vor lasa brazde adanci in carosabilul bucurestean, vizibile mai ales in primavara. Astfel, oricare din cele peste un milion de masini, cat numara in prezent orasul, poate cadea victima a hartoapelor sau sinelor de tramvai. Deja dosarele, in care se solicita daune pe care strazile le-au provocat autovehiculelor, depuse in 2006 sunt in curs de solutionare la instantele competente, cu judecarea fondului.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.