Firmele de curierat se bat in investitii pentru a reusi sa ocupe o pozitie cat mai buna pe piata romaneasca. O data cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana este asteptata o dublare, chiar o triplare a pietei. Piata de curierat si transporturi in

Firmele de curierat se bat in investitii pentru a reusi sa ocupe o pozitie cat mai buna pe piata romaneasca. O data cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana este asteptata o dublare, chiar o triplare a pietei.

Piata de curierat si transporturi internationale s-a cifrat anul trecut la aproape 38,5 milioane de dolari, conform datelor furnizate de companii la Registrul Comertului. Din aceasta cifra, primele doua companii - TNT Romania si DHL Romania - au realizat mai mult de 80%. Pe pozitia a treia s-a pozitionat Trans Couries Service (10 procente), agent autorizat al companiei americane UPS. Restul este impartit intre companiile mici care acum incearca prin fuziuni sau francize cu marile lanturi internationale sa-si ridice cota de piata. Insa cifrele de afaceri ale companiilor din topuri sunt deja impresionante: TNT a realizat 16,4 milioane de dolari, iar DHL, 16,2 milioane de dolari, in 2004.
IMPACTUL UE. Firmele de curierat extern se asteapta la dublarea, chiar la triplarea cifrei de afaceri, dupa ce tara noastra va intra in Uniunea Europeana. ""Multe companii vin in Romania sa-si deschida afaceri si acestea ne vor da colete sa le transportam dinspre si inspre Europa"", spune Eric Vincent, membru in Consiliul de Administratie al GeoPost International. El adauga ca asa s-a intamplat si in Polonia sau in Ungaria, unde ""cifra de afaceri a explodat nu cu 30%-40%, ci s-a multiplicat de 4-5 ori"".
""Eliminarea taxelor vamale e un factor-cheie care contribuie la acest boom. Nu numai disparitia taxelor, ci si a procedurilor greoaie care intarzie coletele este un factor care favorizeaza dublarea sau triplarea marfurilor"", spune Eric Vincent.
CRESTERI DE 30%. Deja companiile care activeaza pe piata romaneasca au anuntat pentru acest an majorari ale cifrei de afaceri cu peste 30%. Asta inseamna ca in anul 2005 piata se va ridica la peste 50 de milioane de dolari. ""TNT Romania estimeaza o crestere cu circa 40% a cifrei de afaceri in 2005 fata de 2004"", spune Mirela Nemtanu, marketing coordonator la TNT. Ea adauga ca in acest moment cota de piata pe care o detine TNT Romania este de aproximativ 49%. Conform datelor de pe site-ul Ministerului de Finante, DHL International Romania a obtinut in 2004 o cifra de afaceri de 13,5 milioane de euro, insa, in conditiile cresterii din acest an, aceasta ar putea ajunge la 17,7 milioane de euro.
INVESTITII. Firmele au in derulare investitii importante, de ordinul milioanelor de euro. ""TNT Romania va continua sa investeasca si in acest an, principiul de baza fiind cresterea organica a companiei. Principala arie de interes investitional va fi flota, pentru ca dorim sa imbunatatim capacitatile de transport"", spune Mirela Nemtanu. Deja cele mai importante companii au o flota proprie de aeronave si de masini de transport marfa.

DECEMBRIE


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.