Conform principalilor jucatori de pe piata romaneasca, tara noastra detine un potential imens in acest domeniu. Dovada sta in faptul ca cele mai renumite trei branduri din lume sunt deja prezente: Johnson & Johnson, Ciba Vision si Bausch & Lo

Conform principalilor jucatori de pe piata romaneasca, tara noastra detine un potential imens in acest domeniu. Dovada sta in faptul ca cele mai renumite trei branduri din lume sunt deja prezente: Johnson & Johnson, Ciba Vision si Bausch & Lomb.

In Romania, un top trei al principalelor branduri de pe piata lentilelor de contact este de fapt acelasi cu cel mondial. Astfel, Johnson & Johnson, prin compania Sover Optica, se afla pe piata de aproape cinci ani, Ciba Vision, prin Optimed Brasov, e de 12 ani pe piata si Bausch & Lomb, prin Visionaria Brasov, din 2004 si Optinova din 1992. In afara acestor trei mari producatori, in Romania mai sunt prezente si marcile Cooper Vision si Sauflon. ""In ultimii ani, lentilele de contact sunt tot mai solicitate de clienti, atat pentru corectarea ametropiilor, cat si din motive estetice. Acest lucru se datoreaza in mare parte progreselor tehnologice din domeniu, cat si gamei tot mai largi existente acum pe piata"", ne-a declarat Paul Licsor, Managing partner Optiplaza.
PRINCIPALELE PROBLEME. Din cauza lipsei unei institutii care sa-i oblige pe distribuitorii acestor produse la furnizarea de informatii oficiale cu privire la rezultatele inregistrate, atat evolutia generala a pietei, cat si cota de piata a fiecarui distribuitor sunt dificil de evaluat. Cu toate acestea, se poate estima faptul ca majoritatea lentilelor de contact comercializate pe piata sunt inca lentile conventionale si cu inlocuire lunara, aspect generat in principal de puterea scazuta de cumparare a consumatorilor romani, costul lentilelor de contact nefiind acoperit de asigurarile de sanatate (spre deosebire de tarile europene, unde acest lucru exista), dar si de lipsa unei campanii in domeniul sanatatii ochilor si a unor eforturi concertate din partea distribuitorilor si practicienilor (medici oftalmologi si optometristi), indreptate in directia educarii consumatorului.
POTENTIAL IMENS IN DOMENIU. Tinand cont de nevoia de corectare a vederii populatiei din Romania si de gradul de penetrare a lentilelor de contact in pietele europene, se poate aprecia ca tara noastra detine un potential imens in acest domeniu o data cu eliminarea temerilor pacientilor si practicienilor fata de acest mijloc de corectie. ""Costurile zilnice aproximative ale unei perechi de lentile de contact de corectie au valori cuprinse intre aproximativ 80.000 ROL (lentile cu inlocuire zilnica), 30.000 ROL (lentile pentru purtare zilnica, inlocuire la doua saptamani) si 6.000 ROL (lentile pentru purtare zilnica, inlocuire anuala"", ne-a specificat Adrian Badiu, coordonator al diviziei lentile de contact din cadrul companiei Sover. De asemenea, conform lui Sorin Dobre, manager Optiplaza, ""potentialul pietei de lentile de contact este imens. Ne asteptam la o crestere moderata a acestei piete in anul 2006 si la accelerarea cresterii in urmatorii ani. Va avea loc cu siguranta scaderea ponderii lentilelor de contact cosmetice o data cu intelegerea de catre public a faptului ca lentilele de contact sunt in primul rand un mijloc eficient de corectare a problemelor de vedere"".

LENTILE DE VEDERE CONVENTIONALE


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.