Peste 250 de profesionisti romani in Relatii Publice si-au sarbatorit luni premiantii, in cadrul celui mai important eveniment de recunoastere a excelentei in domeniul comunicarii. Gala Excelentei in Relatii Publice, care a avut loc la JW Marriott Gr

Peste 250 de profesionisti romani in Relatii Publice si-au sarbatorit luni premiantii, in cadrul celui mai important eveniment de recunoastere a excelentei in domeniul comunicarii. Gala Excelentei in Relatii Publice, care a avut loc la JW Marriott Grand Hotel, a pus in lumina reflectoarelor oamenii de PR care lucreaza in spatele programelor sau persoanelor pe care le reprezinta, valoarea muncii lor fiind recunoscuta de catre un juriu international - format din personalitati cu renume ale PR-ului european.
Evenimentul s-a bucurat de sprijinul unor organizatii de prestigiu precum Asociatia Internationala de Relatii Publice (IPRA), Confederatia Europeana de Relatii Publice (CERP), Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP), Academia Europeana de Relatii Publice (EAPR), Camera de Comert si Industrie a Romaniei si ARBOmedia.
Dintre cele 69 de proiecte, (cu 25% mai multe fata de anul trecut), juriul a premiat zece dintre cele mai valoroase campanii si programe de relatii publice concepute si realizate in Romania. S-au decernat 5 premii de aur, 3 premii de argint, 7 mentiuni, 4 premii speciale si 11 premii pentru studenti.
De la o marca de bere, la un oras, sau chiar la o tara, totul devine un brand ce poate fi comunicat.
Distinctia "PR Personality of the Year" a fost acordata lui Jonathan Scheele, Seful Delegatiei Comisiei Europene in Romania. Ani de zile, Scheele a parut mai preocupat decat Guvernul sa comunice cu romanii, explicandu-le beneficiile si greutatile aderarii, vorbindu-le despre reformele de care Romania are nevoie pentru a deveni un stat modern. Potrivit sondajelor, este admirat de romani pentru ca deseori, spre deosebire de proprii lor lideri, intuiesc ca lui sincer ii pasa, fara demagogie sau dorinta de a fi votat.
Asociatia EUROPA - SMURD a primit aurul pentru "100% pentru tine, 1% pentru SMURD", proiect ce a vizat sensibilizarea populatiei active din judetul Mures, in vederea directionarii a 1% din impozitul pe venitul global catre SMURD, primul serviciu de urgenta, reanimare si descarcerare infiintat in Romania. Comunicarea s-a axat pe faptul ca acesta nu este un act de donatie, ci dreptul fiecarui salariat din Romania de a decide asupra destinatiei unui procent din impozitul pe care el il datoreaza statului roman. Asociatia EUROPA si Primaria Targu Mures au primit argintul pentru campania "Targu Mures - Prima Provocare", prin care s-a lansat, in premiera in Romania, ideea de brand de oras. Campania a reprezentat de fapt procesul de identificare a mesajului de brand al municipiului. Concret, Targu Mures va deveni primul oras romanesc cu identitate de promovare, prin logo, culori, slogan, demers puternic sustinut de personalitatile orasului, care sunt invitate sa-i faca lobby. Premiat cu Overall Award for Excellence, programul "Connex pentru viitor" s-a nascut in urma unui studiu ce a relevat zonele in care compania ar trebui sa se implice in sprijinirea comunitatii.
Pentru aceste directii de implicare ("Invatamantul romanesc", "Restaurarea monumentelor romanesti" si "O Romanie mai curata"), Connex si-a invitat clientii sa voteze, rezultatul votului aratand ca domeniile curateniei si educatiei detin cate 40% dintre preferintele oamenilor, restul de 20% optand pentru restaurarea monumentelor. Asa au aparut campaniile Connex pentru restaurarea Turnului Sfatului din Sibiu, proiectul "Litoral curat" si "Bursele Connex pentru liceu".
In calitate de presedinte al Confederatiei Europene de Relatii Publice (CERP), Thomas Achelis a apreciat profesionalismul lucrarilor inscrise in concurs. "Ca si alte discipline de management, comunicarea eficienta se fundamenteaza pe pasi metodici, precum definirea clara a obiectivelor de atins, a mesajelor de transmis si a publicului tinta, conceperea strategiei de comunicare, si, nu in ultimul rand, cuantificarea rezultatelor si analiza critica a dificultatilor intampinate.
Toate lucrarile nominalizate au parcurs acesti pasi, demonstrand inca o data contributia Relatiilor Publice pentru succesul unei companii sau institutii", a afirmat Thomas Achelis.
Datorita numeroasei prezente a profesionistilor din PR din alte tari, acest eveniment contribuie la recunoasterea si imbunatatirea imaginii scolii romanesti de PR". In stransa corelatie cu Gala Excelentei in Relatii Publice s-a desfasurat, in zilele de 7 si 8 noiembrie, Congresul International "Descatuseaza Potentialul Relatiilor Publice". Acesta a reunit personalitati de top din Romania, Marea Britanie, Germania, Belgia, Ungaria, Bulgaria si Ucraina si a accentuat rolul strategic al comunicarii, dimensiunea sa manageriala in functionarea eficienta a companiilor si institutiilor. In timpul congresului, s-a discutat statutul consilierului de PR, prins adeseori intre interesul direct si punctual al institutiei sau persoanei pe care o reprezinta si principiul esential al comunicarii publice: sinceritatea. Pe de alta parte, "comunicatorul roman este utilizat doar ca transmitator de mesaje, neglijandu-se rolul sau de consilier capabil sa ofere managementului informatii si instrumente de actiune anticipativa, in perspectiva evolutiei organizatiei", afirma Dumitru Bortun, Presedintele Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice. "Este motivul pentru care se impune o lege a comunicatorului, care sa reglementeze raporturile dintre comunicator si institutia sau persoana reprezentata. Deocamdata, in Romania, atat managerii institutiilor de stat, cat si politicienii, sunt consiliati doar de neveste", a adaugat Bortun. Saptamana PR-ului romanesc continua, pana in 10 noiembrie, prin activitati de workshop si training pentru specialistii din domeniu.

Scheele despre romani si "rebranduirea" Romaniei

"Este un lucru dificil, intrucat nu cred ca este o problema doar de advertising, Romania isi poate construi o noua imagine cu adevarat, numai dezvoltandu-se economic si politic... Romanii sunt destepti, deschisi si au un simt al umorului asemanator celui englezesc. Romanii iubesc ironia, poate prea mult, dar asta ii apropie de englezi".

Premiile "Romanian Public Relations Award 2005"

Overall Award for Excellence: Connex - Vodafone - Connex pentru viitorul romanilor
Special Award for Continuous Excellence: Salvati Copiii - Prevenirea consumului de droguri in randul tinerilor
PR Personality of the Year Jonathan Scheele Seful Delegatiei Comisiei Europene in Romania
Golden Award for Excellence: LaborMed Pharma - McCann PR
Daruieste din inima - Campanie Nationala de Donare de Sange
Asociatia EUROPA - SMURD
"100% pentru tine, 1% pentru SMURD"
Graffiti BBDO - Henkel
Impreuna pentru o Delta mai curata!
Holcim / Fundatia Concept
Creeaza-ti Mediul
Tempo Advertising - URBB (United Romanian Breweries Bereprod)
Holsten campania de lansare "Hamburg in 1879"
Silver Award for Excellence: BRD - Groupe Société Générale
Campanie PR pentru lansarea proiectului de dezvoltare a retelei BRD Express
Asociatia EUROPA si Primaria Targu Mures
Brandul de Oras. Targu-Mures - Prima Provocare
Romanian Angel Appeal
Funny Learning - 5PM
Honorable Mention: Sicomed / Free Communication
Re-branding Sicomed
Graffiti BBDO - Quadrant Amroq Beverages SA
Prigat se relanseaza ca prima gama completa de bauturi racoritoare necarbonatate fara conservanti produsa in Romania
Banca Transilvania (BT)
BT Café, prima cafenea bancara din Romania
UCM Resita
Phoenix
Junior Achievement Romania
Programul "Profesorul Anului"
Sensiblu - Mmd Public Relations
"Program de Burse Sociale Private" lansat de Sensiblu
Alpha Bank, Banca Nasionala a Romaniei si Asociatia Romana a Bancilor
"EU-COFILE"
Special Award PR pentru PR: Asociatia Ethos
Olimpiadele Comunicarii 2005
Special Award Fund raising: NCH, New Century Holdings
Proiectul Social "Un Zambet"


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.