ridice trei piloti la altitudinea de 100 de kilometri, ei se vor alege si cu 10 milioane de dolari, bani oferiti drept mare premiu in cadrul competitiei X-Prize. ARCA a fost oficial inregistrata in 1999, atunci cand, in urma unei vizite la Sibiu,
ridice trei piloti la altitudinea de 100 de kilometri, ei se vor alege si cu 10 milioane de dolari, bani oferiti drept mare premiu in cadrul competitiei X-Prize.
ARCA a fost oficial inregistrata in 1999, atunci cand, in urma unei vizite la Sibiu, la casa memoriala Hermann Oberth (unul dintre pionierii rachetelor spatiale), un grup de studenti ai Facultatii de Inginerie Aerospatiala-Bucuresti a decis sa schimbe ceva in ceea ce priveste nivelul scazut al activitatilor spatiale din Romania. Primul proiect, inceput in 1998, a fost un motor racheta de inalta performanta alimentat cu oxigen lichid si kerosen T1, la o presiune de combustie de 70 bari. Scopul proiectului a fost dezvoltarea cunostintelor, necesare pentru viitoarele activitati, folosind tehnologie si materiale oferite de industria nationala. Au urmat multe altele, care le-au dat incredere in fortele proprii.
Care sunt regulile X-Prize? in termeni simpli, marele pot de 10 milioane de dolari va fi insfacat de echipa care va reusi sa construiasca o racheta capabila sa transporte 3 piloti la o inaltime de cel putin 100 de kilometri. Atunci cand s-a initiat competitia, s-au inscris 26 de echipe din sapte tari. Pentru etapa aceasta au fost selectate numai sapte echipe din patru tari, inclusiv ARCA.
Orizont este inscrisa deja in competitie, proiectul romanesc fiind catalogat drept favorit in acest moment. "Premiul cel mare pentru ARCA este insa altul: acela de a vedea Orizont atingand limita celor 100 km, aceea a spatiului cosmic! Atunci vom atinge cu adevarat obiectivul pentru care Orizont a fost creat si vom intelege pe deplin de ce aceasta echipa privata depune atatea eforturi", explica Simona Popescu, membra ARCA.
Orizont dispune de primul motor de racheta din lume reutilizabil, construit din materiale compozite. Un motor de acest tip a fost testat la sol si la zbor de 29 de ori. "Motoarele de acest tip nu sunt racite prin metodele clasice, toata caldura fiind inmagazinata in structura propulsorului", mai spune Simona.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.