In lipsa unei strategii macroeconomice in care fiscalitatea sa fie un instrument in atingerea tintelor stabilite, pentru mediul de afaceri ramane cea mai importanta informatie strategia fiscala si enuntarea concreta a starii de fiscalitate care se va
In lipsa unei strategii macroeconomice in care fiscalitatea sa fie un instrument in atingerea tintelor stabilite, pentru mediul de afaceri ramane cea mai importanta informatie strategia fiscala si enuntarea concreta a starii de fiscalitate care se va aplica in perioada imediat urmatoare. Intarzierile in discutarea modificarilor Codului fiscal ce se va aplica de la 1 ianuarie 2006 duc deja la efecte negative in economia reala. Primul exemplu il reprezinta turismul.
Contractele din acest domeniu se intocmesc peste tot in lume in aceasta perioada a anului pentru anul urmator, ori necunoasterea, de exemplu, a cotei TVA ce se va aplica face imposibil pentru agentii romani sa isi anunte ferm preturile pentru anul 2006.
Planurile de afaceri, in general, stau la baza intocmirii bugetelor, ori fara sa cunosti elementele de fiscalitate nu ai cum sa le intocmesti.
Daca nu ar fi existat atatea zvonuri legate de TVA, de microintreprinderi etc., atunci probabil ca plecand de la planul de guvernare, am fi putut considera ca fiscalitatea ramane neschimbata. Dar la noi, intai se discuta la piata si dupa aceea asteptam cu interes hotararile guvernamentale care decid sau nu in sensul rumorilor. Ma mir ca inca nu au aparut societati de pariuri in care miza sa fie masura in care un zvon se adevereste sau nu.
Responsabili pentru ceea ce ni se intampla si pentru bunul mers al tarii suntem, intr-o masura mai mare sau mai mica, cu totii. Si poate ca o discutie intre factorii de decizie si actorii din viata economica reala inca ar mai putea sa aiba o utilitate deosebita. Cred ca ar fi o noutate extraordinara ca problemele cu care ne confruntam privite prin prisma Guvernului sa fie prezentate mediului economic, impreuna cu solutiile preconizate, iar deciziile sa fie luate tinand cont si de rezultatele unei astfel de discutii.
Din pacate, domnul Ionut Popescu ne-a obisnuit cu un fel de a lucra in care, in loc de transparenta, aveam pereti de beton si informarea privind deciziile Ministerului de Finante o aveam din Monitorul Oficial sau, ceva mai repede, din presa.
In toata perioada cat domnia sa a fost ministru de Finante, nu a avut nici o intalnire cu patronatele din Romania, nici in ideea de a prezenta ce vrea sa faca sau macar sa explice de ce a facut ceea ce a facut. Poate ca de acum va fi mai accesibil.
Speram foarte mult ca schimbarea de la Ministerul de Finante sa fie una de fond si ca transparenta sa devina unul din atributele acestui minister. Vor fi ocazii pentru demonstrarea rapida a acestei schimbari.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.