Libertatea va prezinta astazi ultima parte a dezvaluirilor legate de practicile exorciste care au loc in manastirile din inima Moldovei. Locatia: "Ultima speranta", schitul din satul Calugareni, in care demonii sunt alungati din posedati intr-un ritm

Libertatea va prezinta astazi ultima parte a dezvaluirilor legate de practicile exorciste care au loc in manastirile din inima Moldovei. Locatia: "Ultima speranta", schitul din satul Calugareni, in care demonii sunt alungati din posedati intr-un ritm "dracesc", un ritm care l-ar face cu siguranta invidios pe orice regizor de filme de groaza. Isteria mediatica generata de cazul maicutei din Manastirea Tanacu, din judetul Vaslui, le-a cam taiat preotilor cheful de a-si expune la modul fatis capacitatile de a scoate dracii din oamenii posedati de diavol. Constienti de faptul ca la Bucuresti astfel de practici nu sunt privite tocmai cu ochi buni, sfintii parinti evita chiar si discutiile directe despre acest tip de ritualuri.
La schitul din satul Calugareni, unul din cele mai renumite in tara pentru "eficienta" cu care preotul Daniel Horga lupta impotriva Satanei, lucrurile nu stau diferit. De cateva zile portile sunt inchise, ferecate cu un lacat, perdelele si draperiile groase sunt trase la ferestre, iar cei ramasi pentru a avea grija de "gospodarie" se feresc precum dracu' de tamaie sa stea de vorba cu necunoscuti.
Singurii dispusi sa povesteasca si sa faca publice amanunte mai putin cunoscute despre ce se intampla in sat sunt, evident, localnicii. Multi dintre ei privesc cu detasare situatia schitului, unii condamna faptul ca preotul Daniel isi face tot mai putin timp pentru slujbele de zi cu zi si se ocupa prea mult de schizofrenici si posedati, altii sunt gata sa jure cu mana pe Biblie ca parintele le-a salvat viata.
Cazul femeii care s-a spanzurat dupa ce a fugit ca din pusca din schit (caz relatat in ziarul nostru de ieri) nu este singular. Iarna trecuta o tanara a avut o reactie oarecum asemanatoare, doar interventia hotarata a localnicilor salvand-o de la inec. "Au vazut-o niste oameni de pe aici cum alerga pe camp, aproape goala, doar cu camasa de noapte pe ea, sarise pe fereastra de la schit. Fugea de nebuna, parca se grabea sa moara, au strigat la ea, dar nu s-a oprit. S-a dus direct la iaz, a mers pe gheata pana in mijloc si s-a aruncat intr-o copca. Nu stiam ce sa facem, disparuse sub gheata. A venit unu' cu un topor, a spart repede gheata, a largit gaura, am tras fata de acolo si am dus-o cu masina urgent pana la spitalul din Suceava. De ce a fugit, nimeni nu stie. Cica i-a intunecat diavolul mintile si si-a batut joc de sufletul ei. Sinucigasii nu ajung in Rai, se duc direct in Iad", mai povesteste Aurel Maxim .
Aurica Diaconescu are numai cuvinte de lauda la adresa preotului Daniel Horga si spune, ducandu-si mana solemn la inima, ca nimeni nu are nici un drept sa judece oamenii si cu atat mai mult pe trimisii lui Dumnezeu pe pamant, preotii. Aproape ca are lacrimi in ochi, vorbeste cu patos si de fiecare data cand priveste in directia schitului isi face cruce. "Demult, pe vremuri, obisnuiam sa ma duc la slujbele pe care le tinea preotul Daniel, dar de cand se ocupa cu nebunii astia nu prea-mi vine sa mai merg. stiu ca preotul e puternic si are un har deosebit, dar cand e vorba de posedati eu cred ca e mai bine sa stai deoparte. Mi-am gasit un nou duhovnic in Suceava. Parintele Daniel m-a vindecat si pe mine, demult, in urma cu 20 de ani. Aveam niste dureri de cap ingrozitoare, am fost la el, mi-a citit, mi-a facut slujbe, mi-a dat canon. Va rog sa ma credeti ca de atunci nu am mai avut niciodata migrene. Oamenii vorbesc aiurea, eu stiu ce am vazut si ce am simtit pe pielea mea. E un sfant", spune Aurica .
Majoritatea martorilor sedintelor de exorcism isi pun inevitabil intrebarea daca nu cumva in aceste ritualuri nu exista si un dram de teatru sau daca nu ar trebui facuta o diferenta clara intre cei posedati de diavol si cei labili psihic, bolnavi la nivel mental si nu spiritual. Primii care au pus piciorul in prag au fost, evident, teologii care au fost si ei de acord ca boala mintala trebuie delimitata clar de posesie. in acest scop, ei au definitivat cateva criterii dupa care se poate stabili o posesie: aversiune deosebita fata de tot ce tine de spiritualitate (apa sfintita, crucea, slujba religioasa, numele lui Iisus etc.), insultarea repetata si violenta a simbolurilor si a reprezentantilor Bisericii, putere fizica aparent inexplicabila etc.
Neclaritatile legate de practicile exorciste sunt multe. Pana cand Biserica se va incumeta sa ia "dracii" de coarne si sa-i scuture de pacate, intamplarile de genul celor petrecute la Tanacu sau Calugareni vor continua sa atraga atentia. "Omul incepe sa pacatuiasca din momentul in care se naste, dar trebuie sa stim ca Dumnezeu ne vede. Dar El nu loveste cu parul, ci cu amarul", ne mai spune sec Aurel Maxim.



Dosarul "Tanacu" a plecat spre Curtea Suprema

Acuzati de omor deosebit de grav, preotul Daniel Corogeanu (foto) si maicutele Nicoleta Arcaleanu, Adina Ciopraga, Elena Otelea si Simona Bardanas vor ajunge la Bucuresti, unde inalta Curte de Casatie si Justitie va judeca recuzarea Curtii de Apel Iasi, instanta care i-a mentinut pe cei cinci in arest preventiv pentru 29 de zile. Dosarul a plecat catre Capitala ieri la pranz, prin curier special, urmand ca magistratii sa stabileasca azi ziua judecatii.
Preotul Corogeanu si cele patru maicute de la Manastirea Tanacu au sechestrat-o pe maicuta Irina Cornici intr-o chilie, iar apoi au legat-o cu lanturi de o cruce de lemn timp de trei zile si i-au bagat un calus in gura. Calugarita a murit dupa cinci zile de chinuri, inculpatii spunand ca femeia era posedata de diavol.

Manastirile sponsorizate, o pata pe obrazul Bisericii

Incidentul de la Manastirea Tanacu ar putea aduce in discutie elemente care au fost putin discutate si foarte putin reglementate de factorii de decizie din cadrul Bisericii: manastirile aparute de nicaieri, manastiri ai caror stareti, in goana nebuneasca de a atrage cat mai multi credinciosi la portile lor, sunt gata sa calce in picioare cuvantul Domnului.
"Exista trei tipuri de manastiri, cele de traditie, cele nou aparute si cele cu statut incert. in prima categorie intra cele cunoscute de majoritatea credinciosilor, acolo unde viata monahala se duce dupa reguli stricte si care au un sistem administrativ foarte bine pus la punct. in cea de-a doua categorie se regasesc cele infiintate pe criterii duhovnicesti sanatoase si care tocmai din acest motiv au sanse mari sa devina adevarate centre ale spiritualitatii. in ultima categorie eu le includ pe cele care au aparut in conditii neclare, uneori la insistentele unor oameni cu dare de mana, dar fara o asezare corecta duhovniceasca si deseori o obste alcatuita cam la repezeala si fara o cercetare atenta. Eu le numesc deseori manastirile improvizate", ne-a declarat Cristi Tabara (foto), vedeta PRO TV.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.