Greva de la calea ferata a atins apogeul. Este cea mai lunga greva generala din istoria recenta a tarii. Dupa 13 zile de protest in care mecanicii au asigurat doar o treime din activitate, angajatii din infrastructura feroviara au oprit, ieri, toate
Greva de la calea ferata a atins apogeul. Este cea mai lunga greva generala din istoria recenta a tarii. Dupa 13 zile de protest in care mecanicii au asigurat doar o treime din activitate, angajatii din infrastructura feroviara au oprit, ieri, toate trenurile intre 7.00 si 11.00. Garniturile care se aflau in trafic la 7.00 au oprit in prima statie, iar calatorii au asteptat 4 ore sa se puna iar in miscare. Calatorii sunt exasperati de greva generala a feroviarilor. Gara de Nord a devenit o scena pe care se desfasoara un razboi al nervilor. Oamenii nu mai pot ajunge la serviciu, in concediu sau la inmormantarea unei rude. Cu toate ca sunt extrem de nemultumiti, calatorii ii invinuiesc in primul rand pe guvernantii care nu gasesc o solutie la revendicarile grevistilor. "Am iesit din tura azi de dimineata, ca am fost de noapte si nu am cu ce sa ajung acasa la Gaesti. Pe de alta parte, mi-e si frica sa ajung acasa, sa nu cumva sa nu am tren diseara spre Capitala, cand intru iar in tura. Sa le dea odata drepturile la oamenii astia si sa circule trenurile normal, ca ne-am saturat", ne-a spus Vasile Ion, care face zilnic naveta la Bucuresti unde lucreaza ca paznic.
Pe peroane, oameni resemnati dorm pe scaune, citesc ziare sau completeaza integrame. "Stau de doua zile in Gara de Nord. Vreau sa ajung la niste prieteni in Bulgaria si nu am tren. Dimineata trebuia sa fie un rapid de Thessaloniki, dar s-a amanat. E mare debandada, nimeni nu-ti da o informatie exacta. Eu sunt student in Franta si abia am venit in tara. E trist ce e aici", ne-a spus Nagy Jeno.
in momentul de fata, se desfasoara doua greve generale la CFR. Una a fost declansata in urma cu 13 zile, de Federatia sindicala a mecanicilor de locomotiva. Cealalta a fost declansata ieri, de patru federatii sindicale ce reunesc angajatii din infrastructura. Acestia au ales sa opreasca lucrul patru ore pe zi, intre 7.00 si 11.00, iar mecanicii de locomotiva lucreaza doar la o treime din capacitate. Grevistii cer o marire salariala de 10,7%. Daca autoritatile nu gasesc o solutie, greva - cu intreruperea activitatii totale intre 7.00 si 11.00 - ar putea continua pana vineri.
Curtea de Apel va decide miercuri daca suspenda sau nu greva feroviarilor din infrastructura, dupa ce administratia a solicitat acest lucru. Pana acum, pierderile se ridica la 300 miliarde lei.



Microbuzul s-a scumpit cu 8%

Firmele de transport din Constanta si-au dublat castigurile in aceasta perioada a grevei CFR. Trasportatorii spun ca numarul microbuzelor s-a suplimentat, iar biletele au fost scumpite cu cateva zeci de mii de lei, ele ajungand la 260.000 lei, de la 240.000 lei. Mijloacele de transport in comun au plecari din zece in zece minute. si taximetristii de la gara Constanta si-au marit castigurile, chiar daca ei au preferat sa efectueze curse pana la Bucuresti pentru doar doua milioane de lei.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.