Actiunile companiei Bechtel, de genul celei de a retrage muncitorii si de a crea o stare de tensiune sociala, nu sunt cele mai potrivite solutii in cazul autostrazii Brasov - Bors, a declarat, ieri, la Palatul Victoria, premierul Calin Popescu Tarice

Actiunile companiei Bechtel, de genul celei de a retrage muncitorii si de a crea o stare de tensiune sociala, nu sunt cele mai potrivite solutii in cazul autostrazii Brasov - Bors, a declarat, ieri, la Palatul Victoria, premierul Calin Popescu Tariceanu.
"Nu sunt suparat pe nici o firma, sunt suparat atunci cand se fac presiuni asupra Guvernului pentru a lua anumite decizii. Noi am anuntat demult ca vom mentine un anumit ritm de lucrari si in ceea ce priveste autostrada Bechtel si nu cred ca actiuni de genul celei de a retrage muncitorii si de a crea o stare de tensiune sociala sunt cele mai potrivite in aceasta situatie", a spus Tariceanu, raspunzand unei intrebari pe aceasta tema.
Intr-o emisiune difuzata, joi seara, de postul national de televiziune, premierul Calin Popescu Tariceanu a transmis companiei Bechtel sa fie mai rezervata in a face presiuni asupra autoritatilor pentru continuarea proiectului de constructie a autostrazii Brasov - Bors, aratand ca actiunile firmei pot fi comparate cu presiuni politice.
"Ceea ce face Bechtel mie incepe sa-mi displaca, pentru ca suna a presiuni politice. Transmit, pe aceasta cale, si firmei Bechtel sa fie mai rezervata in a face astfel de presiuni.(...) Noi plecam cu bunavointa, credem ca este nevoie de dezvoltarea infrastructurii, dar sistemul acesta care se practica, cu anunturi prin presa si cu tot felul de amenintari, mie nu-mi place deloc", a afirmat Tariceanu.
El a precizat ca reprezentantilor companiei li s-a transmis, in urma unei intalniri de marti seara cu membrii Partidului National Liberal, ca Executivul va aloca in acest an suma de 213 milioane dolari, din care 80 milioane dolari reprezinta cheltuielile nedecontate pentru lucrarile efectuate anul trecut.
Tariceanu a amintit ca Romania nu este o tara suficient de bogata pentru a construi simultan doua autostrazi, respectiv coridorul IV paneuropean Arad-Timisoara-Lugoj-Sibiu-Ramnicu Valcea-Pitesti-Bucuresti-Constanta, la care lucrarile au inceput inca de la finele anilor '90, si tronsonul Brasov-Bors.
Potrivit premierului, principala prioritate a Executivului este finalizarea proiectului deja inceput, respectiv autostrada de pe coridorul IV, urmand ca proiectul Bechtel sa continue in functie de disponibilitatile financiare existente.

Declaratii sforaitoare

Tariceanu a facut, recent, la Berlin, o serie de declaratii privind contractele intre statul roman si o serie de firme straine, precum Bechtel, EADS, Vinci si Strabag. Premierul afirma ca nu stie, inca, ce contracte vor fi anulate, dintre acestea, acuzand fosta guvernare ca a incheiat, fara licitatie, intelegeri paguboase pentru Romania, care trebuie, conform acestora, sa plateasca de doua ori acelasi lucru.
Premierul a afirmat, de asemenea, ca nu se teme de consecintele legale, intrebat fiind daca este ingrijorat ca oricare dintre cele patru companii ar putea da in judecata Guvernul Romaniei, daca acesta decide sa anuleze comenzile.
Comisia Europeana a afirmat, in februarie, ca monitorizeaza contractul de 2,5 miliarde de dolari acordat Bechtel, cea mai mare companie de constructii din lume, pentru construirea celei mai mari autostrazi din Romania, pe motiv ca a fost acordat fara licitatie.
Bechtel a inceput, deja, lucrarile la autostrada de 415 kilometri, care leaga Romania de UE via Ungaria.
Intelegerea semnata cu Vinci la 18 octombrie 2004 priveste o portiune de autostrada de 40 de kilometri, intre Bucuresti si Brasov.
Adrian Ionescu, purtatorul de cuvant al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) a declarat, in cadrul unui interviu luat la 6 mai, ca autoritatile au oprit negocierile cu Vinci, Strabag si Ashtrom Industries Ltd. (Israel) privind lucrari la autostrazi.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.