De aproape doua zile, circulatia pe Drumul European 85, care face legatura intre Buzau si zona Moldovei, este blocata din cauza deplasarii a doi piloni de sustinere a podului din localitatea Maracineni.
Ca urmare, masinile care vor sa intre i

De aproape doua zile, circulatia pe Drumul European 85, care face legatura intre Buzau si zona Moldovei, este blocata din cauza deplasarii a doi piloni de sustinere a podului din localitatea Maracineni.
Ca urmare, masinile care vor sa intre in Buzau sunt deviate prin patru judete.
Printre cei mai afectati de blocarea Drumului European 85 se numara societatile de transport marfa.
Din cauza rutelelor ocolitoare pe care sunt nevoiti sa le parcurga, transportatorii rutieri sustin ca se afla in imposibilitatea respectarii clauzelor contractuale incheiate cu diversi parteneri. "Spre exemplu, in mod normal, o masina care a plecat din Bucuresti cu destinatia Focsani, ar fi avut de parcurs 204 kilometri. In aceasta situatie, rutele ocolitoare vor face ca distanta totala sa ajunga la 361 de kilometri", ne-a declarat Valentin Dumitru, director tehnic la compania de transport "Viva Trans".
Cine plateste pierderile? Directorul comercial al unei alte societati de transport rutier de marfa, Atila Peterfi, de la "Royal Trans", spune ca, "in principiu", acestea ar trebui impartite intre furnizori si beneficiari. "Dar, cum de cele mai multe ori beneficiarii nu accepta schimbarea clauzelor contractuale, tot noi, societatile de transport, ne vedem nevoite sa acoperim pierderile financiare", a explicat directorul tehnic de la "Royal Trans".
Exista si cazuri in care beneficiarii accepta sa plateasca rutele ocolitoare. In acest caz, spune Valentin Dumitru (Viva Trans), cel care are cel mai mult de pierdut este beneficiarul final, mai precis consumatorul. "Cel caruia noi ii furnizam transportul se vede obligat sa majoreze valoarea produselor, sa mareasca pretul final al produslui", ne-a declarat reprezentantul societatii de transport.

UNTRR: Costuri suplimentare de circa 3,5 milioane lei pe ruta ocolitoare

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri (UNTRR) din Romania isi exprima ingrijorarea fata de situatia creata de blocarea circulatiei pe DE 85, atat din punctul de vedere al costurilor suplimentare implicate pentru transportatori, cat si al sigurantei rutiere. "Situatia astfel creata determina costuri suplimentare de circa 3,5 milioane lei pe ruta ocolitoare (80-100 km).
De asemenea, drumul utilizat pentru ocolire prezinta o limitare de tonaj (max. 18 t), caz in care operatorii care transporta marfuri peste aceasta limita trebuie sa plateasca o taxa de supratonaj.
"UNTRR solicita ca aceasta taxa sa nu fie perceputa transportatorilor implicati, in aceasta situatie speciala creata prin blocarea circulatiei pe DE 85", ne-a delcarat purtatorul de cuvant al UNTRR, Roxana Radu.
Reprezentantii UNTRR au mai aratat ca timpul suplimentar necesar efectuarii transportului poate afecta activitatea agentilor economici - atat operatori de transport cat si clientii acestora, prin dificultati de organizare, distributie si costuri suplimentare.
"Consideram ca acest blocaj aduce prejudicii atat firmelor de transport marfa si persoane, cat si partenerilor acestora - agentilor economici si pasageri si solicitam sa se depuna eforturi pentru remedierea cat mai operativa a acestei situatii", ne-a mai declarat reprezentantul UNTRR.

La Maracineni - Buzau va fi adus un pod de pontoane

Ajuns la podul de la Maracineni, ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a declarat ieri ca podul ar fi putut sa se deterioreze urmare a exploatarii incorecte a balastului din zona.
Pe de alta parte, prefectul de Buzau, Marian Cristinel Bagiu, a anuntat ca a discutat cu conducerea Comandamentului 2 Operational "Maresal Alexandru Averescu" Buzau, pentru a fi facute demersuri la conducerea Ministerului Apararii Nationale in vederea aducerii unui pod de pontoane care sa fie amplasat in apropierea actualului pod de la Maracineni, o astfel de amenajare provizorie fiind folosita de obicei in armata.
Potrivit prefectului de Buzau, acest pod va fi destinat numai traficului usor, autovehiculele mai grele de trei tone urmand sa fie deviate prin judetele Vrancea - Galati - Braila - Ialomita. Specialistii au declarat ca cel mai probabil avaria a fost generata de faptul ca greutatatea structurii s-a deplasat catre acest pilon, dupa problemele aparute la primul stalp de sustinere.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.