Grup Feroviar Roman (GFR) a cerut Ministerului Transporturilor sa faca public contractul de pentru vanzarea pachetului majoritar de actiuni la CFR Marfa si solicita implicarea directa a ministrului de resort, Ramona Manescu, in vederea evitarii unui esec al privatizarii.

"In calitate de cumparator, Grup Feroviar Roman, care si-a indeplinit pana acum cu onestitate si la termen toate obligatiile care-i reveneau, considera ca atitudinea Comisiei de Privatizare a fost de natura a-i leza buna-credinta, interesele si eforturile financiare pe care le-a facut pentru succesul acestei privatizari de importanta strategica pentru statul roman. Cu toate acestea, GFR este in continuare dispus sa colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru a identifica impreuna caile legale prin care poate fi evitat esecul unei licitatii care ar afecta negativ mediul economic si ar descuraja investitiile straine. Grup Feroviar Roman conteaza pe sustinerea conducerii Ministerului Transporturilor pentru prevenirea acestei situatii", se arata intr-un comunicat transmis de GFR, detinut de omul de agaceri Gruia Stoica, scrie MEDIAFAX.

GFR considera ca in acest moment, comisia de privatizare invoca termenul de obtinere a avizului din partea Consiliului Concurentei drept motiv pentru un anticipat esec al tranzactiei, pentru a ascunde faptul ca in mod flagrant nu si-a indeplinit obligatiile care ii revin.

"Esecul vanzatorului de a obtine o prelungire a termenului de finalizare a tranzactiei, astfel incat acesta sa permita obtinerea avizului Consiliului Concurentei - in ciuda atentionarilor repetate ale acestei institutii privind termenul necesar analizei – face acum imposibila incheierea in bune conditii a privatizarii si desfiinteaza contractul de plin drept. Precizam cu aceasta ocazie ca GFR nu a solicitat niciodata vreo amanare a termenului de plata. De asemenea, Comisia de Privatizare a evitat in mod repetat formularea unor raspunsuri clare la solicitarile noastre facute inca din 30 august 2013 (demers reluat pe 4 octombrie 2013), privind situatia la zi a aprobarilor din partea bancilor creditoare ale CFR Marfa in privinta schimbarii de actionariat al companiei", se spune in comunicatul transmis de GFR.

Citeste si:
CFR Infrastructură anunță că traseul feroviar revine în România,...
CFR Infrastructură anunță că...

“Cu regret trebuie sa spun ca pana in ultimul moment, vineri, cand am fost convocati de urgenta la minister pentru rezolvarea impasului generat de incapacitatea comisiei de privatizare de a se achita la timp de responsabilitati, atitudinea comisiei a fost una pe care o consideram inacceptabila fata de un investitor serios. Noi ne-am dus sa discutam si sa cautam solutii la problemele vanzatorului, nu ale noastre, iar propunerile care ni s-au facut sunt absolut inacceptabile si nu pot fi luate in serios de o companie responsabila, care a platit deja 30 de milioane de euro pentru aceasta privatizare", afirma Gruia Stoica.

Potrivit hotararii de Guvern privind privatizarea CFR Marfa, termenul pentru finalizarea procesului expira luni, nefiind prelungit de catre Guvern.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.