Business 20 Mai 2009 15:49
Compania isi va dubla numarul de angajati pana la sfarsitul anului, cand planuieste sa lanseze diferite unelte si servicii platite, in timp ce platforma va ramane gratuita.
Contrar opiniei larg raspandite conform careia singura sansa ca Twitter sa devina o companie profitabila este introducerea de reclame, Biz Stone, unul dintre fondatori, a negat acest fapt si a facut o serie de precizari referitor la planurile din viitorul apropiat, scriu cei de la Reuters.

Anuntul a fost facut in cadrul Reuters Global Technology Summit, desfasurat la inceputul saptamanii la New York, Biz Stone fiind foarte categoric in ceea ce priveste publicitatea ca sursa de castig, alternativa la care apeleaza majoritatea start-up-urilor pentru a-si putea mentine serviciile gratuite : “Reclamele nu ni se par interesante. Niciun angajat Twitter nu are cunostinte de advertising si nici nu lucreaza in domeniu. Nu avem pe nimeni care sa dea sau sa primeasca telefoanele necesare”. Renuntand la tonul glumet, el a adaugat ca introducerea de reclame in fluxurile de activitate ale utilizatorilor i-ar deranja pe acestia.



Platforma de microblogging a fost lansata in urma cu doi ani si este finantata prin intermediul unor fonduri de investitii cu capital de risc, suma vehiculata a celei mai recente runde de finantari fiind de 35 de milioane de dolari si neincluzand obligativitatea realizarii unui profit in urmatorii doi ani. Cei trei cofondatori au refuzat anul trecut o oferta de achizitie in valoare de 500 de milioane de dolari din partea Facebook, si cei de la Google fiind interesati, dealtfel, in cumpararea Twitter, potrivit unor speculatii neconfirmate oficial. Nu ar fi prima oara cand Evan Williams, CEO-ul Twitter, ar face afaceri cu Google, el vanzandu-le acestora, in urma cu 6 ani, platforma de publishing Blogger, considerata a fi “responsabila” pentru popularitatea bloggingului inca de la lansarea din 1999. Michael Arrington (TechCrunch) sustine insa ca CEO-ul Twitter nu ar fi multumit nici cu o oferta in valoare de un miliard de dolari.

Twitter va ramane gratuit atat pentru utilizatorii obisnuiti cat si pentru business-uri, compania concentrandu-se in acest moment pe dezvoltarea de noi functii care vor fi disponibile contra cost incepand cu sfarsitul acestui an. Acestea ar putea include analitice si un director al conturilor comerciale care ar verifica legitimitatea business-urilor prezente pe Twitter.

Vorbind despre cresterile in popularitate de care s-a bucurat in ultima vreme platforma de microbloging, ale carei statistici comScore pe luna aprilie numara 17 milioane de vizitatori americani, Biz Stone a mentionat ca angajatii companiei obisnuiesc sa glumeasca spunand ca daca ritmul de crestere se va pastra constant pana la sfarsitul anului, Twitter va depasi ca numar de conturi populatia planetei.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.