Timbrul de mediu va fi aplicat numai autovehiculelor de pasageri cu cel mult opt locuri si va fi stabilit luand in calcul integral emisia de dioxid de carbon, nu doar 30% ca in prezent, cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 urmand sa scada comparativ cu valorile actuale.

Plata pentru timbrul de mediu va fi efectuata o singura data pe toata durata de functionare a masinii, indiferent de cate ori aceasta va fi vanduta ulterior, scrie MEDIAFAX.

Timbrul de mediu va fi aplicat numai masinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu si celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitata in continuare actuala taxa auto. Timbrul de mediu va fi calculat in continuare si in functie de cota de depreciere a masinii, rezultata din vechimea acesteia.

Propunerea a fost prezentata Guvernului de catre ministrul Mediului, Rovana Plumb, in sedinta de miercuri a Guvernului.

"Intentia este sa aplicam principiul conform caruia «poluatorul plateste», dar si sa incurajam achizitia de masini mai putin poluante. Acum, pentru masinile vechi si foarte vechi este perceputa o taxa aberanta, ceea ce creeaza un blocaj in achizitionarea de masini mai putin poluante", a declarat ministrul Rovana Plumb.

Premierul Victor Ponta a explicat recent situatia "aberanta" in care proprietarul unei masini inmatriculate inainte de 2007, in valoare de 300 euro, nu poate vinde masina pentru a-si cumpara si cu acesti bani un nou autoturism, deoarece viitorul proprietar trebuie sa achite o taxa de prima vanzare de 3.000 euro pentru aceasta masina veche.

Prin noul sistem de calcul, cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca acest tip de masini mai are o durata scurta de functionare si, deci, va polua pentru un interval mai mic.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.