Joi la pranz, la inmormantarea Dorinei Crisan Rusu a plouat. Cei care au condus-o pe ultimul drum pe marea compozitoare de muzica de teatru au strabatut in tacere Cimitirul "Petru si Pavel", pe o vreme care parea sa spuna cat de rau i-a parut Dorinei ca pleaca, in ciuda grelei suferinte ce i-a precedat disparitia.
Nascuta in 1953, Dorina Crisan Rusu a studiat pianul la Conservatorul din Iasi, a predat intai la Turnu Severin, mutandu-se apoi la Piatra Neamt. Acolo l-a intalnit, la teatru, pe regizorul Victor Ioan Frunza, cu care a inceput sa lucreze la spectacole. Prima montare la care au colaborat a fost "Faust" de Marlowe, dar probabil cel mai celebru si remarcabil spectacol pentru care a scris muzica Dorina Crisan Rusu a fost "Ghetou", la Teatrul National din Bucuresti. Tot la Piatra Neamt le-a cunoscut pe Maia Morgenstern si Mihaela Radescu, de care a legat-o o prietenie de-o viata si cu care a lucrat in spectacole ca "Asta-seara, Lola Blau", "Chantan au lait" sau "Alcool... Amar... Amor". De-a lungul timpului, Dorina Crisan Rusu a scris si interpretat muzica la peste o suta de productii teatrale - "Chiritele", "Odiseea 2001", "Mediterana", "Lolita", "Sluga la doi stapani", "Bolnavul inchipuit", "Satra"... - avandu-i ca regizori pe V.I. Frunza, Catalina Buzoianu, Horatiu Malaele, Mona Chirila, Sanda Manu, Ana Margineanu, Radu Apostol, Sorin Militaru, Beatrice Rancea, Grigore Gonta.
Intr-un interviu din 2004, pe cand lucra la Braila, la "Woyzeck", Dorina Crisan Rusu spunea: "Ca sa faci muzica de scena, iti trebuie ceva, o nebunie. Trebuie sa ma-ndragostesc, cumva, de ce fac. E o poveste de dragoste cu un text, cu oamenii cu care lucrez, e o concentrare de energie, de emotie, pe care simt nevoia s-o transform in muzica. Sunt profesionista, pot s-o fac si la rece, dar nu-i acelasi lucru. Ceea ce ma reprezinta cu adevarat sunt lucrurile nascute dintr-o astfel de traire afectiva, de ardere emotionala". Ceea ce a iubit cel mai mult pe lume Dorina Crisan Rusu a fost teatrul: "Poti sa fii virtuozul de pe lume si sa nu suporti teatrul. Trebuie sa stii sa te uiti in gura actorului, sa traiesti o data cu el, si asta e elementul fundamental care se formeaza o data ce muzica e pe viu (si asta e si ceea ce o face necesara pe scena). Sunt instrumentisti care canta la rece, muzicieni minunati care se plictisesc la teatru. Foarte rar gasesti oameni care sa respire o data cu actorul, sa simta o data cu el".
Unul dintre acesti oameni rari ne-a parasit. La premiera ultimului spectacol la care a lucrat, "Menajeria de sticla", de la Nationalul bucurestean, in regia Catalinei Buzoianu, Dorina Crisan Rusu n-a mai venit. Dumnezeu s-o odihneasca!