Yuppy24 August 2012de Violeta Olteanu

Lectura de un minut

Cand vine vorba de publicitate, cu greu poate fi stabilita o limita. Vorbim doar despre una din industriile care nu se teme sa socheze pentru a-si 'vinde' mesajul. In continuare va prezentam 25 de reclame controversate care va vor da de gandit.

Am invatat deja ca sexul vine. La fel de bine vinde si violenta, sexismul sau umorul negru. Publicitarii nu se jeneaza sa creeze reclame socante, uneori ofensatoare pentru a se asigura ca mesajul ajunge acolo unde trebuie. Uneori, nevoia unui mesaj cu un impact vizual pextrem este inteleasa. Vorbim aici de campaniile sociale care combat violenta domestica, consumul de droguri, alcool, tigrari etc. Alteori gasim ca s-a intrecut limita (desi e greu de stabilit care anume este limita in publicitate), iar anumite reclame ne scandalizeaza. Perfect, isi spun publicitarii, inseamna ca ne-am atins scopul: au nascut controverse, reclama s-a viralizat, oamenii o dezbat, s-a creat awareness. Si asta pentru ca stabilirea unei conexiuni emotionale este cruciala pentru publicitate

Atentia, sau mai degraba atragerea atentiei intra in campul lexical al controversei. Si, in definitiv, aste este si ceea ce urmaresc toate aceste reclame, iar publicitarii nu se tem sa manipuleze putin pentru a se asigura ca mesajul a ramas intiparit in mintea publicului tinta, ca au iscat o reactie, fie ea pozitiva sau negativa si au generat un “call to action”. Si, trebuie sa recunoastem, ne place controversa.

In continuare v-am pregatit o serie de 25 de reclame controversate. Pe multi e posibil sa ii socheze, pe la fel de multi sa ii scandalizeze sau ofenseze. Inainte de a da vreo interpretare, ganditi ca toate si-au atinsa scopul: au nascut controversa.

Citeste si:
Basescu, despre Cumpanasu: Om lipsit de scrupule; se urca pur si...
Basescu, despre Cumpanasu: Om...

Vezi toare reclamele in GALERIA FOTO



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.