Lansarea noului motor de cautare Cuil, realizat in mare parte de fosti angajzati Google, a iscat o multime de polemici.

Lansarea noului motor de cautare Cuil, realizat in mare parte de fosti angajati Google, a iscat o multime de polemici.

Multe controverse s-au nascut, multe intrebari s-au pus, mult tus a curs... dupa ce Cuil - sau Cool, asa cum a fost supranumit noul motor de cautare pe internet - s-a lansat si a fost deja aruncat in concurenta cu gigantul si consacratul Google.

Specialistii care au lucrat la Cuil au declarat ca acesta este un concurent redutabil pentru Google, anticipandu-se deja esecul ”batranului” proiect realizat de Sergey Bin si Larry Page in competitia cu noul motor. Spunem “batranului” deoarece, conform programatorilor, Cuil foloseste tehnologie de ultima ora si va devansa fara indoiala rivalul care a facut istorie in cautarea pe internet...

Reprezentantii noii companii sustin ca motorul Cuil poate accesa mai rapid si mai ieftin decat Google arii mai vaste de internet, generand mai multe trimiteri pentru o cautare. Modalitatile de cautare pe care Google le folosea vizau in mare parte adresa si traficul unei pagini, in comparatie cu Cuil, care analizeaza contextul fiecarei pagini si conceptele pe care utilizatorii de internet le utilizeaza pentru cautarile lor.

"Descoperirile importante pe care le-am facut in tehnologia de cautare ne-au permis sa indexam o arie mai larga a inernetului si sa punem aproape intregul Web la indemana utilizatorilor nostri", a declarat unul dintre fondatorii si directorul executiv al Cuil, Tom Costello.

Printre multele obiectii care au fost aduse Google-ului se numara cele referitoare la faptul ca celebrul motor de cautare isi propune prea mult, fara a reusi sa indexeze o mare parte din paginile de internet existente, ca se bazeaza prea mult pe site-urile deja populate in defavoarea altora mai mici, exemplu fiind Wikipedia.

"Este momentul potrivit pentru un competitor", a declarat Sullivan, "dar sa fii rivalul Google este inca o sarcina dificila, lucru de care s-au convins si cei de la Microsoft".

Printre primele dezavantaje care apar la inceput pot fi cele legate de noua interfata pe care Cuil o propune. Asezarea pe coloane a rezultatelor generate poate fi un dezavantaj in fata celor cu care ne-a obisnuit Google.

Citeste si:
Cum integrezi tehnologia 4.0 ca să-ți crești afacerea online
Cum integrezi tehnologia 4.0...

Anna Patterson si Tom Costello, doi fosti angajati ai Google, sustin ca au propus acest nou proiect pentru a incerca sa rezolve din multele probleme cu care utilizatorii de internet se confrunta. “Nu ne dorim in primul rand ca Cuil sa realizeze ce realizeaza Google, ci ne propunem ca Cuil se realizeze ce nu realizeaza Google. Aceasta este diferenta”.

Live Search al Microsoft Corp., motorul de cautare numarul trei in Statele Unite, a incercat o alianta cu Yahoo Inc., numarul doi in acelasi domeniu, pentru detronarea Google, insa pana acum nu a inregistrat niciun succes.

Cuil este acum unul dintre proiectele care urmaresc introducerea de noi tehnologii care sa modifice dinamica cautarii pe internet, dominata in prezent de Google.

Autor: Alex Todoran


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.