O colectie de imagini cu misiunile pe Marte documentate de NASA.

In vara anului trecut, NASA a lansat cu succes spre Marte roverul Curiosity, cel mai sofisticat robot creat de Agentia Spatiala pentru a explora o alta planeta. Principala misiune a lui Curiosity este sa descopere daca Marte a oferit in trecutul ei conditii propice pentru dezvoltarea vietii.

Vezi mai multe imagini in GALERIA FOTO

Nu este prima tentativa a Agentiei Spatiale americane de explorare a planetei rosii. In 1962, NASA trimite o statie automatica in directia Marte cu intentia de a survola planeta de la 11.000 de kilometri. Fusese conceputa pentru a fotografia planeta si pentru a trimite date despre radiatiile cosmice, campul magnetic, structura atmosferei si posibili compusi organici.

In 1964 a fost lansat Mariner 4, pe o misiune de 228 de zile pe planeta Marte. A fost a patra dintr-o serie de nave spatiale utilizate pentru explorarea planeteo. Descoperirea principala realizata de la prima misiune a sondei Mariner 4 este prezenta apei pe Marte

O alta misiune lansata de NASA a fost Zond 2 in 1965, urmate de Mariner 6 si 7.

Dupa cum se poate observa, interesul oamenilor de stiinta pentru planeta rosie a continuat sa creasca pe parcursul anilor, fascinand si intrigand deopotriva cu misterele si curiozitatile ei.

In GALERIA FOTO, puteti urmari mai multe imagini cu misiunile pe Marte documentate de NASA.

Sursa foto: NASA