Iarna ne bate la usa si odata cu ea o serie de boli specifice sezonului rece.

Iarna ne bate la usa si odata cu ea o serie de boli specifice sezonului rece. In aceasta perioada organismul este foarte vulnerabil la infectii, intrucat imunitatea este scazuta. De aceea este bine sa luam cateva masuri care pot tine gripa la distanta. Cum bine stiti, este mai usor sa prevenim decat sa tratam. Principale recomandari vizeaza modul de alimentatie, pentru ca este evident ca nimic nu ne poate influenta sanatatea in mai mare masura decat ceea ce mancam. Dar nici activitatea fizica, odihna, renuntarea la vicii nu trebuie neglijate, daca vrem sa trecem fara pastile de aceasta iarna.

1. Hraniti-va bine pentru ca in aceasta perioada sistemul dumneavostra imunitar are nevoie de resurse pentru producerea anticorpilor. Iarna nu avem neaparat nevoie de calorii mai multe, ci de mai multe vitamine, microelemente si substante minerale. Hrana trebuie sa fie completa, calda, dar nu trebuie sa renuntati nici la produsele prospate, bogate in vitamine si minerale, care se gasesc, ce-i drept, mai greu in aceasta perioada. Legumele crude si fructele cu continut crescut de vitamine sunt indicate a se consuma in aceasta perioada. Este foarte important sa aveti un aport mai ridicat in vitamina C. O puteti lua din citrice, mere, legume verzi. Usturoiul si mierea sunt antibiotice naturale, asa ca incercati sa le consumati cat mai des. Ceaiurile vitaminizante pot contribui la asigurarea aportului optim de vitamine daca dieta dumneavostra este deficitara in produse bogate in vitamine.

2. Asigurati un aport optim de lichide. Chiar daca aceasta recomandare vi se pare nepotrivita pentru sezonul rece, intrucat toata lumea stie ca vara trebuie sa bea multe lichide, este foarte important sa evitati deshidratarea si in anotimpul geros, pentru ca aerul cald si uscat din interiorul locuintei are tocmai acest efect. In plus, un aport ridicat de lichide va ajuta sa eliminati toxinele din organism, care se acumuleaza din pricina alimentatiei de sezon.

3. Faceti miscare, nu lasati frigul sa va 'sechestreze' in locuinta dumneavostra. Nu este cazul sa sistati toate activitatile fizice pe care le faceati pana la venirea frigului. Chiar daca nu sunteti un practicant al sporturilor de iarna, puteti iesi la plimbare, alergat, sau puteti merge la sala.

4. Imbracati-va adecvat. Evitati expunerea corpului la diferente mari de temperatura prin adoptarea unei vestimentatii adecvate. Acordati o atentie sporita incaltamintei pentru a va pazi de degeraturi.

5. Reduceti fumatul, alcoolul si cafeaua. Acestea sunt recomandari binevenite in orice sezon, cu atat mai mult acum cand organismul are nevoie de o imunitate ridicata.

6. Atentie la perioadele de odihna. Pentru sistemul imunitar, somnul este vital, ca stimulent si ca faza de regenerare si reparatie. In timpul somnului creste secretia unor substante numite interleukine, care au un rol deosebit de important in apararea organismului. Desigur, iarna tendinta este sa dormim mai mult, insa nici acest lucru nu este benefic pentru ca somnul indelungat ne moleseste si ne face sa ne simtim slabiti.

7. Stesul este un factor perturbator al sistemului imunitar. Hormonii de stres inhiba producerea anticorpilor. De aceea, exercitiile de relaxare, plimbarile in aer liber, orele de repaus, reducerea solicitarilor fizice si psihice si activitatea in timpul liber sunt masuri necesare ocrotirii sanatatii.

Un articol de Ciprian Chitu
Sursa: healthy.ro

Click pentru a vedea articole asemanatoare pe HEALTHY:

1. Cum sa iei analgezicele potrivite
2. Tot ce trebuie sa stii despre gripa
3. Remedii naturiste pentru gripa si guturai


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.