Esti cam artagos in ultimul timp? Poate fi din cauza ca nu dormi destul. Muncesti mult, ai responsabilitati mari si acasa si la servici, ai copii, deci ai toate conditiile sa nu poti dormi linistit.

Nu poti scapa de factorii de stres din jurul tau cu un somn linistit dar cu siguranta poti gasi mai usor rezolvarea problemelor. Incearca urmatoarele sugetii cel putin una, doua saptamani daca ai probleme cu adormitul:

- culca-te cam la aceeasi ora in fiecare seara, chiar si in weekend-uri. Dormind dupa un program iti obisnuiesti organismul cu ciclul somn-veghe si asta te poate ajuta sa dormi mai bine.

- nu manca si nu bea mult inainte de culcare. Cina trebuie sa fie usoara si trebuie luata cu cel putin doua ore inainte de culcare. Daca ai arsuri de stomac evita alimentele picante si grase care iti pot provoca arsuri pe parcursul noptii si iti pot deranja astfel somnul linistit pe care ti-l doresti. De asemenea nu consuma multe lichide inainte sa te culci pentru ca sa nu faci excursii repetate pana la baie pe tot parcursul noptii.

Trucuri pentru un somn linistit- evita nicotina si cafeina. Aceste stimulente te pot tine treaz. Evitati cafeaua cu cel putin 8 ore inainte de culcare. Organismul nu stocheaza cafeina dar are nevoie de multe ore pentru a o elimina.

Retail jobs

- fa exercitii fizice. Activitatea fizica regulata, mai ales exercitiile de aerobic, va pot ajuta sa adormiti mai usor iar somnul va fi mult mai odihnitor. In orice caz sa nu faceti exercitii fizice cu mai putin de doua ore inainte de culcare. Exercitiile fizice efectuate chiar inainte de culcare pot ingreuna adormirea.

- in dormitor trebuie sa fie racoare, intuneric, liniste si comfort. Foloseste perdele inchise la culoare, masca pentru ochi, dopuri pentru urechi si orice alt accesoriu care sa iti creeze conditiile care ti se potrivesc cel mai bine!

- dormi doar noaptea. Dormitul in timpul zilei iti pot fura ore bune de somn din noapte. Limiteaza-ti somnul de la pranz la mai putin de o ora si nu dormi dupa ora 3 PM. Daca lucrezi noaptea, tine perdelele trase astfel incat lumina care iti ajusteaza ceasul interior sa nu iti intrerupa somnul. Daca ai o slujba de zi si dormi noaptea dar tot ai probleme cu trezitul de dimineata, lasa perdelele netrase astfel incat sa te trezeasca razele soarelui.

Citeste si:
Somnul din timpul zilei? O binecuvantare!

-alegeti o perna ti o saltea confortabila. Un pat bun inseamna altceva pentru fiecare dintre noi. Daca iti imparti patul cu cineva, ai grija sa fie loc destul pentru amandoi. Copii si animalele de casa iti pot deranja somnul asa ca trebuie sa le stabilesti limite in ceea ce priveste cat de des pot dormi cu tine.

-fa-ti o rutina "de relaxare" inainte de a te culca: fa o baie calda sau un dus reconfortant, citeste o carte sau asculta muzica. Vei adormi cu siguranta mai usor!

-culca-te cand esti obosit si stinge lumina! Daca nu adormi in 30 de minute ridica-te din pat si fa altceva. Intoarce-te in pat doar cand esti obosit.

-pastilele pentru somn sunt ultima solutie.

Intreaba-ti medical inainte sa iei orice fel de pastille de somn. Daca suferi de vreo boala pentru care iei medicamente, medical este singurul in masura sa iti spuna daca pastilele pe care vrei sa le iei nu interactioneaza cu medicatia de baza. Daca iei pastile pentru somn, redu treptat doza lor daca vrei sa renunti la ele si nu le amesteca niciodata cu alcool. Daca te simti ametit sau adormit pe parcursul zilei, vorbeste cu medical tau sa iti modifice dozele.

Citeste si:
Insomnia naste monstri
Insomnia naste monstri

Sursa: sfaturimedicale.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.