Sexul face moda!

Moda se schimba constant si, indiferent de propunerile designerilor pentru fiecare sezon, traiectoria trend-urilor este impusa fara indoiala de sexualitate. Atractia erotica este unul dintre elementele cheie ale modei, lucru stiut si pe deplin exploatat in acest domeniu.

De-a lungul timpului, rolul hainelor a fost sa amplifice sau, dimpotriva, sa diminueze anumite trasaturi fizice, totul in functie de atitudinea individuala vizavi de sexualitate, de expunerea prin intermediul modei. De fapt, schimbarile pe care le-a cunoscut design-ul vestimentar pana in prezent tin tocmai de modificarea atitudinilor sociale. Daca in trecut muschii erau "accesoriul" sportivilor sau al muncitorilor de rand, iar pielea bronzata reprezenta un indicator pentru sclavagism si paupertate, astazi acestea sunt doua dintre simbolurile esentiale ale frumusetii.

"Elementele-cheie" ale anatomiei feminine au fost celebrate constant in cadrul campaniilor publicitare ale marilor designeri precum Versace, D&G, Armani sau Victoria's Secret. Hainele si accesoriile au pus intotdeauna in valoare corpul si de cele mai multe ori au atras atentia mai ales asupra zonelor erogene. Corsetele sau colierele lungi, de exemplu, au fost utilizate ca modalitati de a complimenta formele feminine, asa cum in cazul barbatilor prohabul a fost punctul de interes al designerilor, care au incercat tot timpul sa creeze pantalonii perfecti sau lenjeria intima ideala, pentru a evidentia zona intima masculina. De aici si discutiile legate de dimensiune...

Sub sloganul "dress to impress", obsesia pentru rafinament si eleganta s-a amplificat , pana la crearea unei sinergii in care sexul, muzica si moda au devenit elemente existentiale. Barbatul s-a transformat la randul sau in obiect , iar orgoliul, dar si insecuritatea care il caracterizeaza se concentreaza in zona sa intima. Constienti de acest lucru, designerii si-au atribuit un rol firesc in conditiile date, acela de a le oferi barbatilor "siguranta" din punct de vedere vestimentar.

Citeste si:
Cum te poate ajuta o campanie de advertoriale SEO?
Cum te poate ajuta o campanie...

Conotatiile sexuale ale vestimentatiei se regasesc in toate perioadele istoriei. Simbolurile falice au existat dintodeauna, fie ca au fost reprezentate de clasicele palarii saizeciste, de bastoanele elegante care insoteau tinutele secolelor trecute sau de cravatele moderne. Pielea, blana si tatuarea corpului sunt alte elemente importante, incluse in aresenalul de coduri care fac trimitere la erotism. In fond, sexul, vanitatea si banii sunt resorturi importante si adevaruri universale in industria modei.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.