Ei, ce ziceti de asta? VW a aratat astazi, la Salonul Auto de la Tokyo, conceptul Cross Coupe, adica proiectul unui viitor SUV Coupe care va face parte din gama constructorului german, intr-un viitor nu prea indepartat.

VW Cross Coupe arata destul de impunator in poze, dar nu-i atata de mare pe cat pare. Conceptul este pozitionat intre Golf si Tiguan, adica e putin mai lung decat Golf si putin mai scurt decat Tiguan. Are 4.345 mm lungime si doar 1.523 mm inaltime. Evident, avantajul lui ar trebuie sa fie noul design. Si apropo de design, nu cred ca gresesc daca spun ca va influenta si modelele cunoscute ale marcii. Mai concret, s-ar putea ca noul Golf sa preia ideea stilistica a acestui Cross Coupe.

Despre design as spune ca-i unul reusit, este mai proaspat, mai putin “batran” decat ceea ce vedem acum la modele de serie VW. Si ar fi bine ca nemtii sa pastreze cat mai fidel liniile astea si pentru modelul de serie.

Interiorul este ceva mai mult concept, ca sa zic asa, decat exteriorul, dar nu-i greu sa ne imaginam acolo, o versiune ceva mai eleganta a instrumentarului clasic VW. VW Cross Coupe ofera 4 locuri individuale si spatiu la discretie, spun nemtii.

La nivel tehnic exista multe de spus. VW Cross Coupe are, bineinteles, tractiune integrala si promite capacitati bune de trecere in teren greu, chiar daca este, in primul rand, un SUV de stil. Unghiul de atac este de 24,2 grade, iar unghiul de degajare are valoarea de 32,5 grade.

VW Cross Coupe are 3 motoare. Sub capota este un motor conventional, un TSI de 150 CP si 210 Nm, dar si un propulsor electric, care produce 54 CP si 180 Nm. Impreuna sau separat, in functie de conditii, aceste doua motoare antreneaza puntea fata prin intermediul unei cutii DSG cu 7 trepte.

Mai exista un motor electric, care produce 115 CP si 270 Nm, acesta fiind montat pe puntea spate, pe care o si pune in miscare. Per total, puterea ansamblului prezent la bordul noului VW Cross Coupe este de 265 CP.

Masina are si un tunel central, la fel ca SUV-urile traditionale, doar ca acolo nu este axul cardanic, ci bateriile care alimenteaza motoarele electrice.

Citeste si:
3 sfaturi pentru alegerea celei mai bune folii de display pentru...
3 sfaturi pentru alegerea...

VW Cross Coupe are, cu rezervorul de 55 litri plin, aproape 1,8 tone. Totusi, pentru ca beneficiaza de aportul propulsoarelor electrice, consumul mediu oficial este de 2,7 litri/100 km. Doar cu motoarele electrice, fara consum si emisii, VW Cross Coupe poate rula maxim 45 km. Autonomia masinii ajunge, teoretic, la 855 km, cu rezervorul plin, plus cei 45 km de rulaj strict electric.

Performante dinamice. VW Cross Coupe accelereaza pana la 100 km/h in 7 secunde, iar viteza maxima este de 201 km/h. In modul strict electric, masina poate rula cu o viteza maxima de 120 km/h.

Bateriile se incarca la franare, dar soferul le poate incarca si folosind motorul TSI, pentru a putea utiliza ulterior doar propulsoarele electrice. Exista si 3 moduri de lucru: City, Sport si Off-road (4×4 permanent).

Acum nu ramane decat sa asteptam informatii despre versiunea de serie, cand vor aparea ele, poate si peste cativa ani. Oricum, un lucru e clar, Volkswagen va aduce in gama un SUV coupe. Si s-ar putea sa le iasa foarte bine, pentru ca, in afara de BMW X6, nu prea exista asa ceva si oricum X6 este premium, mult mai mare, cu o alta clientela.

Citeste si:
Prețuri noul Volkswagen Tiguan în România: start de la 33.300 de euro
Prețuri noul Volkswagen...

multumim: motorstory.ro


Urmareste aici Galeria Foto cu Volkswagen Cross Coupe


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.