E drept ca nu se face primavara cu o simpla floare, insa Tesla sparge gheata si nu putini vor fi aceia care se vor vedea nevoiti sa o urmeze..

Chiar daca sunt implicatii financiare mult prea mari si aproape ca nimeni nu-si doreste sa se renunte la petrol pentru ca nume grele vor disparea subit de pe piata, cineva tot se incumeta sa ne promita ca in cativa ani vom putea cumpara masini electrice la preturi cat de cat decente. E drept ca nu se face primavara cu o simpla floare, insa Tesla sparge gheata si nu putini vor fi aceia care se vor vedea nevoiti sa o urmeze..

Tesla e o companie relativ noua in industria auto. A devenit cunoscuta in toata lumea dupa ce a lansat varianta sport Roadster si, mai nou, dupa interesantele teaser-e privind noul model S. Tesla promitea o masina electrica sub 50,000$. E drept ca pretul de pornire nu e chiar mic, insa privind pe termen lung, investitia este mai buna pentru ca incarcarea de la o priza de 220V este cu mult sub alimentarea cu un carburant fosil, din punct de vedere al pretului platit pe combustibil. Iata ca asteptarea a luat sfarsit..

Tesla a venit in sfarsit cu un set de poze si un comunicat de presa oficial pentru Model S. Masina arata excelent la exterior, la interior integreaza un display touchscreen imens de 17 inci conectat la un computer care stie 3G si internet de mare viteza, are un motor suficient de puternic pentru a o propulsa de la 0 la 100 km/h in aproximativ 5,5 secunde si lucrurile nu se opresc aici. Dupa o incarcare a bateriilor care dureaza 45 de minute de la o priza speciala, Tesla Model S e gata sa parcurga 260 de kilometri. Este posibila si o incarcare de la o priza standard de 220V, insa acest procedeu dureaza 4 ore. Interesant este faptul ca Tesla va veni cu mai multe tipuri de baterii, astfel ca autonomia maxima poate ajunge la 483 kilometri. Varianta standard care va costa 49.900$ va avea insa acumulatori de capacitate mai mica.

Stiti cat marturiseste Tesla ca va costa o alimentare completa? Numai 4 dolari.. Ganditi-va cat poate merge o masina clasica cu 4 litri de benzina si cat reuseste Model S sa parcurga cu energia luata pe aceasta suma. Acum ne-am lamurit si de ce investitia intr-o masina electrica, dupa 2010 sau 2011, va fi atat de buna. Nici nu mai amintim de implicatiile asupra mediului, deoarece credem ca vorbele sunt de prisos.

Tesla Model S ajunge la o viteza maxima de 193 km/h in varianta standard si producatorii au promis ca vor lansa un bolid sport mai rapid, pentru iubitorii de viteza. Inauntru, este loc destul pentru patru adulti si doi copii. Bagajele se depoziteaza in fata, asta pentru ca motorul electric este amplasat posterior (mai bine zis voluminosul pachet de acumulatori, pentru ca motorul este chiar mic in comparartie cu bateriile). Rotile au jante de 21 de inci si integreaza sisteme de franare produse de Brembo. Farurile si stopurile sunt toate pe baza de LED-uri, mai eficiente si mai puternice decat vechile becuri.

Producatorii vor sa produca Model S in serie incepand cu anul 2011, cam 20,000 de unitati, pentru inceput, la un pret de pornire de 49,900$.

Ce parere aveti despre Tesla Model S? Se va bucura ea de popularitate? Se va impune pe piata in fata masinilor care merg pe combustibili fosili?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.