Nimeni nu trebuie sa uite de unde a plecat. Mai ales un nume atat de mare, cum este Mercedes.

Nimeni nu trebuie sa uite de unde a plecat. Mai ales un nume atat de mare, cum este Mercedes. Zis si facut. Un grup de tineri talentati a realizat un concept retro care aminteste de Benz Patent Motor Car, acel triciclu cu roti subtiri, motorizat si suficient de performant pentru gentleman-ii sfarsitului de secol 19.

Dan Damian, redactor-sef al Sotto, puncteaza despre F-Cell: "Toate comenzile sunt de tipul “drive by wire”, fara legaturi mecanice, iar in locul volanului exista un joystick cu ajutorul caruia se poate controla directia. Propulsia este asigurat de pile de combustibil, dar sistemul este foarte mic si performantele dinamice sunt mai mult simbolice. Puterea maxima ajunge la 1,6 CP, iar viteza maxima este de 25 km/h. Autonomia este insa destul de buna, aproximativ 350 km."
Sotto a tinut sa precizeze ca F-Cell nu reprezinta decat un exercitiu de imaginatie sub forma unui omagiu adus pentru Mercedes. Elementele noi (motorul ecologic, detaliile din fibra de carbon) si elementele vechi (rotile cu spite) se impletesc intr-un mod ingenios, rezultand un concept care nu poate decat sa faca cinste domnului Benz si lui Mercedes.

Tot Dan Damian marturiseste scopul lui F-Cell: "Desenat si construit pe parcursul unui an, F-Cell Roadster se doreste a fi un model de ecologie si creativitate. Caracteristici pe care cei aproximativ 150 de oameni implicati in proiect le-au trasat foarte bine. Conceptul nu are – evident – nimic de-a face cu un model de serie, dar fascineaza prin originalitate si prin modul cum trimite la celebrul Benz Patent Motor Car, creat in 1886, mai ales datorita rotilor subtiri, cu spite si diametru mare."


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.