Cum in ziua de azi exista foarte multi producatori auto, normal ca oferta este extrem de bogata, iar clientii trebuie de multe ori sa studieze poate zeci de modele pana sa se hotarasca sa cumpere unul care li se potriveste cel mai bine, prin prisma a diferite criterii.
Totusi, dupa ce un client a cumparat o masina a unui anumit producator, ce va face dupa cativa ani cand va dori sa o schimbe, sa isi cumpere una noua? In linii mari exista doua posibilitati. Va alege o masina a aceleiasi marci - poate noua generatie a modelului pe care l-a avut sau poate un model de clasa superioara sau va alege altceva, de la alt producator.
Importatorii diferitelor marci stiu cat de important este acest aspect, asa ca, in functie si de maturizarea pietei, au inceput sa ia masuri. Adica sa incerce sa-si fidelizeze clientii.
Fidelizarea se poate face prin foarte multe metode si artificii de marketing. Cel mai mult conteaza insa relatia pe care clientul o are, dupa ce si-a cumparat masina, cu dealer-ul/importatorul respectiv. Poate ca masina este foarte buna si clientul foarte multumit, dar mai conteaza si alte aspecte. De exemplu, in cazul in care apare o problema, conteaza foarte mult un raspuns promp al dealer-ului, eventual o programare la service facuta cat mai repede.
De asemenea, conteaza mult si cum este tratat clientul, cum i se vorbeste, cat de repede este ajutat sa rezolve problema. Si nu in ultimul rand un impact insemnat il are relatia de comunicare dinspre dealer catre client, care se poate face eficient prin distributia unei reviste "de casa" - adica o revista care sa prezinte noutatile si valorile respectivei marci (aceasta practica exista si in Romania). In felul acesta, clientul va aprecia eforturile facute pentru a fi ajutat/consiliat si cresc mult sansele sa opteze pentru un model al aceleasi marci.
Sigur, fidelizarea functioneaza mai bine la marcile premium decat la cele accesibile, in cazul carora conteaza mai mult pretul si costurile de intretinere.
Un studiu facut recent de J.D. Power arata ca in acest an marca cu cea mai buna fidelizare a clientilor este Lexus, aproape jumatate din clientii acestei marci avand intentia sa opteze pentru un nou model Lexus. Urmeaza apoi BMW si Mercedes, cu peste 40% din clienti convinsi ca vor ramane la aceeasi marca. Pe locul 4 s-a clasat Cadillac, urmat indeaproape de Porsche. Ultimul loc este ocupat de Saab, doar 8% din clientii acestei marci intentionand sa cumpere un alt model Saab.
O veverita si-a facut proviziile de iarna sub capota unei masini /...
Pe voi ce v-ar convinge sa cumparati o alta masina de la acelasi producator? Ce apreciati cel mai mult in relatia cu dealer-ul?
Sursa: sotto.ro
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Shakira, virală pe TikTok după ce a vorbit în limba română. Cum a ajuns...
Sursa: kudika.ro
-
Intimitățile unei fete cuminți
Sursa: garbo.ro