La mai putin de doi ani de la lansarea oficiala a ultimei generatii a cele mai sportive motociclete a familiei, Yamaha prezinta o noua versiune a lui YZF-R1. Chiar daca in esenta pare a fi vorba despre aceeasi motocicleta, modelul 2006 vine cu un surplus de putere, cu o ciclistica revizuita si cu noi scheme coloristice.
175 CP la 12.500 rpm*
Optimiznd fluxul de aer in zona supapelor, inginerii din Iwata au reusit sa scoata inca 3 CP* din motorul noului R1. Supersportiva pastreaza distributia cu 20 de supape (5 pentru fiecare cilindru) si sistemul de injectie electronica, iar transmisia cu trei axe permite obtinerea unei dimensiuni extrem de compacte. Raportul de comprimare nu a suferit nici o schimbare, ramanand la 12,4:1. Alte modificari au urmarit prelungirea duratei de viata a ambreiajului prin redimesionarea canalelor de ungere ale acestuia.
Cadrul Deltabox V
Nici cadrul nu a scapat nemodificat. Designerii japonezi au redesenat in amanunt cadrul lui R1 pentru a obtine o rigiditate sporita fara a creste masa ansamblului. Geometria a fost si ea usor modificata. Bascula mai lunga asigura o mai buna tractiune iar cresterea ampatamentului duce la o stabilitate crescuta, mai ales la viteze ridicate. De asemenea, a rezultat o redistribuire a maselor astfel incat roata fata primeste un plus de 1% forta de apasare.
Pentru 2006 Yamaha a introdus si doua noi variante coloristice: Midnight Black si Extreme Yellow, alaturi de cunoscutele Lava Red si Yamaha Blue. Extreme Yellow este o reinterpretare a schemei coloristice din epoca in care Keny Roberts castiga curse de viteza in saua unui TZ 750.
YAMAHA YZF-R1 SP
YZF-R1SP este o varianta oferita in serie limitata (doar 500 bucati pentru Europa), bazata pe varianta de serie. SP este un tribut adus celor 50 de ani de experienta in domeniul productiei de motociclete a celor trei diapazoane si isi propune sa satisfaca cele mai exigente cerinte ale pilotilor experimentati.
R1SP nu este doar un R1 dotat cu o serie de accesorii aftermarket, ci este o motocicleta special dezvoltata plecand de la varianta de serie.
Masina despre care vorbeste toata lumea: excentricul Jaguar C-X75
Cele mai importante aspecte ale acestei metamorfoze sunt suspensiile special dezvoltate impreuna cu Ohlins si rotile Marchesini.
Yamaha si Ohlins se bucura de o colaborare indelungata si fructuoasa. De aceea nimeni nu a precupetit nici un efort in a dezvolta cele mai bune suspensii pentru SP, atat pentru fata cat si pentru spate. Rotile Marchesini din aliaj usor completeaza un pachet menit sa ofere un maxim de manevrabilitate.
Motorul lui SP a primit un ambreiaj anti-hopping (slipper-clutch). Acesta limiteaza forta franei de motor pentru a evita blocarea rotii spate la retrogradarea treptelor de viteza.
R1SP este disponibil doar in varianta coloristica Gun Smoke, dar beneficiaza de o serie de elemente de indentificare special create. Printre acestea se numara emblema cu diapazoane aurii pe fond negru si placutele speciale numerotate si amplasate pe jugul superior.
Zidul dorintelor: ce vrei sa faci inainte sa mori
Sursa: masini.ro
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Cum să-ți planifici lista de cumpărături pentru o dietă echilibrată? Ponturi...
Sursa: kudika.ro
-
Dans imersiv, ambarcațiuni și o vizită la piață: Unde puteți ieși în oraș la...
Sursa: wall-street.ro