Intrebarea privind optiunile de vot a oferit respondentilor atat posibilitatea de a alege un partid/alianta politica, precum si de a opta pentru variantele "nu merg la vot", "nu m-am hotarat", "nu stiu sau nu raspund". In acest sens, potrivit datelor sondajului, 29,7% dintre respondenti declara ca nu s-au hotarat cu cine vor vota, 11,8% declara ca nu vor merge la vot, iar 4,8% nu stiu sau aleg sa nu raspunda la aceasta intrebare. Astfel, dintre cei care isi exprima o optiune de vot clara (58,5% din esantion):
- 26,9% intentioneaza sa voteze cu PSD,
- 26,3% cu PNL,
- 15,3% cu Alianta 2020 USR-PLUS cu 15,3%,
- 9,3% cu ALDE
- 9,1% cu Pro Romania,
- 5% cu UDMR, care ar depasi astfel pragul electoral.
- pentru PMP si-au exprimat intentia de vot 4,4% dintre respondenti,
- 1,1% au ales PNTCD,
- 1% UNPR si tot
- 1% DEMOS.
De precizat ca Alianta 2020 si UNPR au fost masurate pentru prima data in sondajul din aceasta luna.

Fata de luna precedenta, procentele cu care sunt cotate partidele inregistreaza variatii minime, cu exceptia Pro Romania.
Intentia romanilor de a se prezenta la urne la alegerile europarlamentare a fost masurata pe o scala de la 1 la 10, in care nota 1 inseamna "sigur nu voi vota", iar nota 10 inseamna "sigur voi vota".
- 11,8% dintre respondenti au ales varianta 1,
- 3,3% varianta 2,
- 3,2% varianta 3,
- 3,9% varianta 4.
- Varianta 5 a fost aleasa de 7,7% dintre respondenti,
- pentru varianta 6 au optat 4,8% dintre romani,
- pentru varianta 7 au optat 7,3%, iar
- pentru varianta 8 au optat 11%.
- 11,8% dintre respondenti au ales varianta 9,
- doar 26,9% au declarat ca vor merge sigur sa voteze.
- 8,3% reprezinta non-raspunsuri.
Comparativ cu luna februarie, creste foarte usor procentul celor care declara ca sigur vor vota, in contextul in care apropierea alegerilor pentru Parlamentul European duce la sporirea interesului pentru scrutinul din mai.
Cîțu a demisionat din funcția de președinte al Senatului. Cine îi...

Sondajul Inscop Research a fost realizat in perioada 5-13 martie 2019, la comanda Fundatiei Konrad Adenauer, pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondentilor. Volumul esantionului, de tip multi-stratificat, probabilistic, a fost de 1053 persoane, reprezentativ pentru populatia neinstitutionalizata a Romaniei, cu varsta de 18 ani si peste. Eroarea maxima admisa a datelor este de ± 3%, la un grad de incredere de 95%. (Sursa: News.ro)
Despre autor:

Crede cu tărie că “informația este putere” și visează ca, în viitor, să aibă o afacere în domeniul educației.
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Social Impact Award: 10 idei pentru binele societății vor fi incubate în vara...
Sursa: green.start-up.ro
-
România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est
Sursa: retail.ro
-
Pickles, localul cu murături prăjite care-ți trezește simțurile
Sursa: start-up.ro
-
Cheesecake cu afine, un desert incredibil de pufos și delicios pentru această...
Sursa: garbo.ro
-
Ana Nicolescu, change strategist: Antreprenoriatul nu e greu. Ce e greu e să...
Sursa: kudika.ro
-
NN are 2,2 milioane de clienți în România
Sursa: futurebanking.ro
-
Zelenski: Atacul cu rachete al rușilor asupra unei clădiri din Odesa nu a...
Sursa: wall-street.ro