Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Părinţilor au cerut eliminarea examenului de admitere la liceu din proiectul de lege cu privire la învăţământul preuniversitar.

Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Părinţilor

Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Părinţilor au solicitat, miercuri, ca examenul de admitere la licee să fie exclus din proiectul de lege. Consiliul a mai menționat că Ministerul Educației trebuie să aibă în vedere că procesul de admitere la liceele din Românie trebuie să fie un proces unitar și bazat pe standarde clare de evaluare.

Elevii și părinții spun că admiterea la liceu care se regăsește în proiectul de lege va duce la o serie de probleme, printre care diferența între elevi și segregarea școlară. Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Părinţilor nu văd un succes propunerea examenului de admitere la licee și astfel fac apel către ministerul Educației pentru a ajunge la un numitor comun, pentru că, într-un final, în joc este și viitorul elevilor.

„Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Părinţilor solicită eliminarea examenului de admitere la liceu, organizat ulterior examenului de Evaluare Naţională, din proiectul de lege a învăţământului preuniversitar. (...) Totodată, Ministerul Educaţiei trebuie să aibă în vedere şi caracterul obligatoriu al învăţământului liceal din România, motiv pentru care procesul de admitere ar trebui să fie unul unitar (repartizare computerizată), bazat pe standarde clare de evaluare, care să se desfăşoare într-un mod non-competitiv. Admiterea la liceu, în forma în care este prevăzută în proiectul de lege, va aduce după sine o multitudine de probleme, precum diferenţe între elevi, segregare şcolară şi o probabilitate crescută de repartizare inechitabilă în învăţământul liceal", se arată într-un comunicat de presă al Consiliului Naţional al Elevilor.

Citeste si:
Prime pentru angajații din învățământ. Deca: „Se vor acorda în...
Prime pentru angajații din...

Ce spune ministrul Educației despre examenul de admitere la licee

Luni, ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a prezentat proiectele de lege ale Educaţiei. Prin urmare, ministrul a trasmis că liceele care își doresc ca metoda de admitere să fie bazată pe un examen, pot organiza un concurs de admitere pentru maxim 60% din numărul de locuri. Ligia Deca însă spune că micşorarea procentului numărului locurilor ocupate prin concurs nu rezolvă problemele pe care acest tip de admitere le aduce

„Încurajarea meditaţiilor private, inechitate, limitarea accesului în învăţământul liceal şi nivel de stres ridicat pentru elevi de doar 13-14 ani. Proiectul de lege prezentat luni se află în fază finală, însă se poate observa că punctele de vedere referitoare la acest subiect ale celor două structuri reprezentative, Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Părinţilor, nu au fost luate în considerare de către Ministerul Educaţiei", afirmă sursa citată.

Citeste si:
Deca: „Trebuie să reducem numărul celor care nu se prezintă la...
Deca: „Trebuie să reducem...

Consiliul Elevilor și Părinților afirmă că un aspect mai important este consilierea profesională constantă de care trebuie să aibă parte elevii de gimnaziu, cu scopul de a-și alege corect și adecvat specializarea pentru liceu.

„Admiterea la liceu încă ne lasă cu semne de întrebare cu privire la aplicabilitatea şi consecinţele reale ale sale, mai ales în contextul unei reforme în sistemul de educaţie, ce ar trebui să fie bazată pe principii, valori, evaluare standardizată, standarde clare de evaluare, incluziune şi desegregare şcolară", se arată în comunicat.


Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 1 Martie 2023 - 12 : 03

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.