Într-o perioadă presărată de incertitudine legată de stabilitatea locurilor de muncă, valoarea veniturilor, economia fragilă și tot felul de impedimente socio-economice, țara noastră se confruntă cu o criză acută de personal într-o mulțime de industrii. Această problemă nu este recentă, iar angajatorii din România trag semnale de alarmă de ani buni în legătură cu problemele pe care lipsa muncitorilor o ridică.

Fie că este vorba despre salarii mai mari, condiții de muncă mai bune, beneficii suplimentare sau pur și simplu căutarea unei țări care poate oferi un nivel de trai mai bun, tot mai mulți români caută să ocupe posturi care rămân vacante chiar în țara lor.

Vorbim aici în special de industria horeca, construcții, depozite și logistică, șoferi și chiar bone. În plus, este vorba despre domenii în care angajatorii caută persoane care sunt dispuse să realizeze perioade contractuale mai lungi, din mai multe considerente. Printre acestea se numără necesitatea personalului calificat în domenii precum horeca sau construcții, unde experiența dovedită și munca consistentă oferă cele mai avantajoase rezultate. Un alt motiv este că angajatorii consumă timp și resurse pentru angajarea și instruirea personalului, lucru care nu este avantajos, dacă ajungi să îl faci anual sau la fiecare câteva luni.

Ce soluții sunt disponibile?

Deoarece pentru moment economia și nivelul României nu permite angajatorilor să ofere pachete salariale mai atractive pentru a convinge românii să rămână în țară pentru a munci, patronii trebuie să se reorienteze în câmpul muncii. Astfel au apărut în ultimii ani companiile de recrutare pentru personalul străin, iar cel mai des observăm în topurile Google căutări precum recrutare personal Bangladesh.

Muncitorii asiatici sunt extrem de apreciați în industriile de pe piața românească și nu numai. Aceștia sunt adesea caracterizați de seriozitate, profesionalism și dedicare în munca pe care o realizează, datorită valorilor în care au fost crescuți.

Dacă ai nevoie de muncitori în domeniul construcțiilor, poți căuta cu încredere o companie care se ocupă de recrutare personal din Pakistan, aceasta fiind o țară care oferă atât personal necalificat, cât și calificat pentru o mulțime de specializări din domeniul construcțiilor.

Citeste si:
Ce sunt firmele de recrutare a forței de muncă și în ce constă...
Ce sunt firmele de recrutare...

Un alt beneficiu pentru care ar trebui să apelezi la personalul asiatic este că România reprezintă pentru ei o țară cu un nivel de trai mai ridicat, beneficii suplimentare și salarii competitive, în comparație cu țările de origine. Aceste condiții îi motivează pe angajați și îi conving să revină constant în țara noastră pentru a ocupa aceste posturi. Astfel, un angajator poate discuta prelungirea unui contract și poate avea garanția că beneficiază de aceeași colaborare eficientă, pentru care nu trebuie să aloce resurse suplimentare.

Companiile care se ocupă de recrutare personal din Filipine au o mulțime de cereri de la clienți pentru a căuta și intervieva persoana ideală pentru a fi bonă full time pentru o familie. Filipine a devenit vedeta când vine vorba despre angajări în acest domeniu, deoarece cultura lor pune accent pe familie și grija față de cămin. În foarte multe cazuri, bona locuiește împreună cu familia și îi poate ajuta atât cu îngrijirea copilului, cât și cu celelalte activități necesare în jurul locuinței.

Citeste si:
Țările G20, „profund preocupate” de criza alimentară globală. „Vom...
Țările G20, „profund...

Foto: unsplash.com

Procesul de angajare a personalului străin poate fi realizat în totalitate de angajator, cu o minimă implicare a angajatului, însă acest lucru presupune destul de mult timp, deoarece birocrația încă nu permite eficientizarea procesului. Specialiștii estimează că depunerea actelor și eliberarea permiselor necesare până în momentul angajării propriu-zise poate dura până la 3 luni. Din acest motiv, cea mai sigură și eficientă variantă rămâne ca angajatorul să apeleze la o companie specializată de recrutare, care poate gestiona întregul proces.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 27 Ianuarie 2023 - 11 : 01

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.