Ministerul Educației a făcut un apel către instituțiile de învățământ din țară să nu recurgă la scurtarea orelor de curs și a pauzelor pentru a putea face economie, după ce România a trecut la ora de iarnă. MEN a transmis inspectoratelor școlare că nu este de acord cu o asemenea tehnică, deoarece "orice minut contează".

MEN cere școlilor să nu scurteze durata orelor de curs pentru a face economie

Ministerul Educației a transmis că nu încurajează practica instituțiilor de învățământ din țară prin care scurtează orele de curs și pauzele elevilor după ce au trecut la „ora de iarnă”. Reprezentanţii Ministerului Educaţiei transmit că la baza acestor decizii, școlile invocă „art.11, alin. (8) din ROFUIP: În situații speciale, pe o perioadă determinată, durata orelor de curs și a pauzelor poate fi modificată, la propunerea motivată a directorului, în baza hotărârii consiliului de administrație al unității de învățământ, cu informarea inspectoratului școlar.”

Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Educației, în raport cu condițiile meteorologice de la momentul dat, o astfel de interpretare a cadrului legal este discreționară și inadecvată, spun reprezentanții ministerului. Oficialii spun că o asemenea decizie nu este posibilă și din cauza că elevii au rămas în urmă cu materia din cauza pandemiei și a orelor online care nu au fost tocmai de cea mai bună calitate. De aceea, MEN consideră că orice minut contează și că elevii împreună cu profesorii trebuie să profite acum de timp pentru a recupera tot ce s-a pierdut pe parcursul pandemiei.

Retail jobs

„Am trimis inspectoratelor școlare o adresă prin care am solicitat ca școlile să fie susținute să-și păstreze orarul normal, manifestându-ne dezaprobarea față de obiceiul trecerii la „programul de iarnă”. Rugăm, pe această cale, directorii, profesorii, elevii și părinții să susțină apelul pe care l-am lansat și să depună toate eforturile, astfel încât să nu mai existe practici și acțiuni ce pot conduce la pierderi de învățare”, se mai arată în informarea Ministerului Educaţiei.

Zeci de primării din țară au anunțat că nu dispun de resurse financiale suficiente pentru a putea achita facturile la utilități, ca de altfel sunt mult peste așteptările lor. Unele instituții s-au gândit chiar să revină la orele online pentru a economisi și a tăia din cheltuieli. Însă ministerul nu este de aceeași părere cu reprezentanții instituțiilor de învățământ.

Citeste si:
Profesorii sunt principala problemă a sistemului de educație din...
Profesorii sunt principala...

Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 1 Noiembrie 2022 - 03 : 11

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.