Nicușor Dan, despre o primă linie de tren metropolitan în București
Edilul Capitalei a declarat că în oraș există deja o linie care circulă la moment, Gara de Nord - Otopeni. Însă acesta nu vrea să se oprească aici și își dorește înființarea mai multor linii pentru a ușura traficul din Capitală și pentru a pune la dispoziția pasagerilor un transport confortabil și rapid.
"Există o linie care circulă azi, e vorba de Gara de Nord - Otopeni, putem să spunem că este primul tren metropolitan. (...) Vrem să facem acelaşi lucru, asta este linia de Ploieşti care este modernizată, vrem să facem acelaşi lucru până la Periş, care este limita administrativă a judeţului Ilfov, până unde avem competenţă, în sensul că o să fie trenul la 30 de minute. (...) Pe modelul ăsta o să mergem ulterior către celelalte ieşiri din Bucureşti, iar în ceea ce priveşte interiorul Bucureştiului, prima linie interioară pe care vrem să o facem este Gara de Nord-Pipera-Gara Obor", a spus Nicuşor Dan.
Nicușor Dan a menționat că pentru lucrările liniei Gara de Nord - Pipera - Gara Obor mai trebuie rezolvat câteva chestiuni și totodată se așteaptă o hotărâre de la Guvern privind normele metodologice.
"S-a dat recent o ordonanţă de urgenţă pentru protocoalele pe care autorităţile locale pot să le facă cu Ministerul Transporturilor pentru astfel de trenuri metropolitane. Aşteptăm de la Guvern o hotărâre care probabil o să iasă până la sfârşitul lunii august cu normele metodologice pentru acest protocol", a afirmat Nicuşor Dan.
Primarul Capitalei a adăugat că îşi doreşte ca circulaţia de pe noua linie de tren metropolitan să înceapă de anul viitor. În unele zone din București liniile au fost modernizate, însă lipsesc niște peroane, mai ales în zona Pipera.
Nicușor Dan: „Aproape o mie de stații STB vor fi dotate cu panouri...
"Există zone din Bucureşti în care liniile sunt modernizate. Lipsesc nişte peroane, inclusiv în zona Pipera şi modernizarea acestor staţii intermediare care există, dar nu sunt corespunzătoare. Ele ar putea funcţiona şi azi. Şi mai lipseşte acest parteneriat. Am făcut studiul de fezabilitate care descrie tot ce se întâmplă aici, trebuie să facem un studiu de fezabilitate care ar putea dura trei-patru luni, după aceea imediat construcţia peroanelor, care ar mai putea dura trei-patru luni. Eu îmi doresc să circulăm pe această line la anul", a susţinut Nicuşor Dan.
Despre autor:
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro