Veninul viperelor ar putea fi un posibil remediu contra coronavirului. Cercetătorii brazilieni au descoperit că veninul inhibă reproducerea virusului, prin urmare, acesta ar putea fi o soluție pentru tratarea bolnavilor de COVID-19.

Veninul viperelor, posibil tratament anti-COVID-19

Cercetătorii brazilieni au efectuat studii în urma cărora au descoperit că veninul unor anumite specii de șarpe poate deveni medicament în lupta cu virusul COVID. Mai exact, specialiștii au realizat că o moleculă de venin poate inhiba reproducerea coronavirusului în celulele maimuțelor, potrivit Reuters.

Potrivit unui studiu publicat în revista științifică Molecules, molecula de venin produsă de vipera Jararacussu a blocat abilitatea virusului de a se înmulți în celulele maimuțelor cu 75%.

„Am putut demonstra că această componentă a veninului șarpelui a fost capabilă să inhibe o proteină foarte importantă din virus“, explică Rafael Guido, profesor la Universitatea din Sao Paulo și autor al studiului.

Veninul șerpilor Jararacussu

Molecula este o peptidă sau un lanț de aminoacizi care se poate conecta la o enzimă a coronavirusului numită PLPro, absolut necesară în reproducerea virusului.

Theo Rose are COVID-19! Vedeta a confirmat pe Instagram: „Am mai...
Theo Rose are COVID-19!...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Suntem prudenți cu privire la oamenii care vor ieși la vânătoare de jararacussu în jurul Braziliei, crezând că vor salva lumea… Nu asta este ideea! Nu veninul în sine va vindeca coronavirusul“, spune Giuseppe Puorto, herpetolog.

Specialiștii vor analiza în continuare eficiența moleculei veninului în diferite doze pentru a fi siguri că aceasta poate preveni pătrunderea virusului în celule. Aceștia speră să poată testa subtanța și pe celulele umane pentru a vedea rezultatul cercetărilor, însă nu au anunțat cînd vor face acest lucru.

Jararacussu este o specie de șerpi care se găsește în Brazilia, fiind considerați unii dintre cei mai mari șerpi din zonă, având o lungime de până la 2 metri lungime.

STUDIU: Doi din trei copii mănâncă dulciuri zilnic