Pasagerii care circulă cu trenul pe ruta Gara de Nord-Aeroportul Otopeni pot plăti biletele direct cu cardul la controlor. Păcatul e că modernizarea ajunge la prea puțini oameni. Trenurile circulă aproape goale pe acest traseu, iar pasagerii nu au uitat de faptul că, în rest, toate-s la fel, făcând referire la condiții.

CFR: Ruta feroviară pe care românii pot plăti biletul cu cardul direct în tren

Mai mult, în fiecare tren sunt instalate două dispozitive care permit plata contactless, iar modul de utilizare este foarte simplu și intuitiv: „Călătorii trebuie să apese tasta din stânga pentru activarea terminalului și apoi să apropie cardul bancar/ceas/telefon contactless pentru a face plata, urmând să primească biletul tipărit.

În cazul unui călător care dorește să achiziționeze mai multe bilete sau să aleagă un bilet de copil, atunci este apăsată tasta din dreapta și ulterior se confirmă prin apăsarea tastei din stânga, după care este apropiat cardul pentru plată.

Pentru fiecare plată dispozitivul eliberează un bilet, pe care sunt imprimate informații de călătorie, iar în următoarele săptămâni tichetul va fi disponibil bilingv, în română și engleză”, a detaliat Ciprian Nicolae, Șef Departament Acceptare Carduri, BCR.

Între timp, alta e problema. De pildă, zilele trecute, la Gara de Nord, la casele de bilete au fost cozi, deoarece nu mai există personal suficient, iar dintre cele 26 de case disponibile funcționează doar 4. Nici când vine vorba despre automatele de plată din interiorul gării situația nu e roz. În general, de ele se ating străinii; și asta pe bâjbâite, căci pentru a folosi aparatura sunt obligați să știe limba română.

Și în exterior peisajul e debusolant. Pe peroane e gunoi, cimentul este deteriorat, stâlpii de susținere scorojiți și unde vezi cu ochii sunt aere condiționate care nu mai funcționează. Unde pui că trenurile noastre au reușit să adune întârzieri de peste 6 ani în numai 12 luni?


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 26 August 2021 - 07 : 08

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.