Tramvaiele vechi și șubrede din Capitală pun în pericol viața călătorilor în fiecare zi. Recent, unul dintre vagoanele unui astfel de mijloc de transport a luat foc după ce a avut loc un scurtcircuit la rețea. Nimeni nu a fost rănit, dar oamenii care circulă des pe această linie se tem pentru existența lor. Tramvaiele se clatină pe șine, se poticnesc pe drum, deci oricând am putea asista la o tragedie.
Tramvaiele din Capitală, bombe cu ceas: pun în pericol viața călătorilor
Recent, în București, un tramvai a rămas în drum după ce la rețeaua de contact s-au format mai multe scântei, cel mai probabil de la un scurcircuit. La câteva secunde distanță, o parte din vagon a fost cuprins de flăcări, iar din tramvai a început să iasă fum. Călătorii au coborât speriați din vagoane și au fugit departe de acesta. Nu au existat victime, iar Societatea de Transport București a desemnat o comisie care face o anchetă și asigură că tramvaiele sunt verificate în fiecare zi înainte de a ieși pe traseu.
Totuși, cele mai multe dintre ele sunt vechi de un deceniu și sunt în stare deplorabilă, deși motorul lor mai duce pentru o plimbare, așa că tragedii pot fi la tot pasul. Rugină, bucăți întregi de tablă lipsă. Interiorul, de asemenea, este la fel de șubred. Scaunele se bălăngăne în același timp cu mijlocul de transport, scările de intrare și ieșire sunt alunecoase și geamurile sunt nesigure, dând impresia că, din moment în moment, pot pleca spre călători.
În București, pe traseu ies 500 de tramvaie. Dintre ele, 80% au peste 30 de ani vechime. Mai grav este că cele din urmă nici nu pot fi reparate, deoarece sunt atât de „bătrâne” încât nici piese nu se mai fabrică pentru ele.
„Toate sunt vechi, în raport de 100 la sută dar peste 80 la sută au peste 30 de ani vechime. Aici vorbim de tramvaiele Tatra care au apărut când eram eu copil”, spunea Mihai Trancă, sindicalist RATB, pentru Digi 24.
Pe de altă parte, alți sindicaliști afirmau în presă, în 2017, după un incident, că inspecția tehnică a tramvaielor se face doar pe hârtie: „Inspecțiile tehnice sunt măsluite. Se iau de pe tramvaie bune, se pun pe cele proaste care urmează să intre la ITP, apoi se pun înapoi componentele de unde s-au luat. Tramvaiul cu problemele respective circulă în continuare pe traseu cu aceleași probleme”.
Noile tramvaie cumpărate de Primăria Capitalei, puse în circulație...
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro