Căutările românilor în categoria de livrări online au crescut, în 2020, cu 58% faţă de anul anterior, cu vârfuri în anumite perioade chiar şi de 200%, cum ar fi în luna aprilie, reiese dintr-o analiză prezentată, joi, într-o conferinţă online, de reprezentanţii Google România.

Conform datelor companiei, termenii cu cel mai mare avans în categoria livrări au fost: delivery, alimente livrate acasă sau cumpărături online livrate acasă.

Totodată, în timpul carantinei, românii au căutat soluţii "online", această categorie înregistrând o creştere, de la an la an, de 21%. În topul acestor căutări regăsim: dex online, filme online 2020, filme online subtitrate, filme online subtitrate în română, table online sau chess online. Luna martie a anului trecut a consemnat cea mai mare creştere a căutărilor de soluţii online, raportat de la un an la altul, respectiv de 65%.

În acelaşi timp, românii au căutat pe Google şi divertisment, pe segmentul hobby-urilor fiind consemnată o creştere de 25%. Preferinţele românilor au vizat: epic games, steam, jocuri online, ps5 sau triviador. Datele Google relevă faptul că, în 2020, căutările românilor în categoria de livrări online s-au majorat cu 58% faţă de anul anterior, cu vârfuri de 200% raportate în luna aprilie. Clasamentul acestei categorii are pe primele trei locuri: KFC delivery, Anna delivery şi Mc delivery.

De asemenea, căutările ce aveau ca subiect biroul s-au dublat în cursul anului trecut, iar trendul se estimează că va continua şi în 2021. La începutul acestui an, în ianuarie, s-a înregistrat o creştere pe acest segment de 125%, raportat la perioada de referinţă. Pe acest segment, românii au fost interesaţi de: scaun birou, birou, birou copii, dar şi de laptop, laptop emag, laptop altex şi laptop gaming.

Românii au dorit şi să petreacă mai mult timp afară, generând astfel o creştere de 40% pentru căutările de camping şi grădinărit, arată datele raportului întocmit de Google. La categoria 'casă şi grădinărit, în 2020, a fost consemnat un salt de 39% al căutărilor pe Google, urmate de cele pentru jucării şi jocuri (+32%), electrocasnice (28%), alimentaţie şi băuturi (27%), hobby-uri şi timp liber (25%), îmbrăcăminte şi încălţăminte (20%), cărţi şi reviste (16%), frumuseţe şi îngrijire personală (15%) şi bijuterii (12%),

Citeste si:
JO 2020: Prima parte a Echipei Olimpice a României a plecat spre Tokyo
JO 2020: Prima parte a...

Google a organizat, joi, evenimentul online cu titlul "Retail în România după un an de Covid: impact şi tendinţe pentru 2021", informează Agerpres.


Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 4 Martie 2021 - 01 : 03

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.