Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Luminiţa Barcari, a declarat că tezele elevilor ar putea fi înlocuite cu un alt tip de evaluare pentru ca copiii să nu fie discriminați, în funcție de scenariul de desfășurare a cursurilor. Acesta spune că "ori dă toată lumea teză, ori nu dă nimeni" și propune "evaluarea sumativă".
Potrivit secretarului de stat, există varianta eliminării tezei şi înlocuirea acesteia cu o "evaluare sumativă" care să fie notată normal, având în vedere că sunt trei scenarii de desfăşurare a cursurilor ca urmare a măsurilor impuse în contextul pandemiei de COVID-19 şi trebuie să se asigure elevilor şanse egale.
Ea a precizat că problema apare în cazul elevilor care învaţă online.
„Pentru şcolile care funcţionează în scenariul verde nu se pune problema, această evaluare sumativă - lucrare scrisă la disciplina respectivă - poate fi dată în condiţii normale. În scenariul galben, evident, în momentul în care se întorc în şcoală elevii care au învăţat online pot susţine această lucrare scrisă cu acelaşi tip de itemi folosiţi pentru cealaltă jumătate de clasă. Problema se pune acolo unde copiii sunt în scenariul roşu", a explicat secretarul de stat, într-o conferinţă de presă.
Barcari a adăugat că Ministerul Educaţiei are în vedere organizarea de webinare la care profesorii să înveţe cum ar putea să evalueze în mediul online.
„Varianta este ori să mergem în continuare (...) pe teză, doi să înlocuim teza, pentru că nu putem aplica în mod discriminatoriu: ori dă toată lumea teză, ori nu dă nimeni. Deci, ori să înlocuim acest tip de evaluare scrisă cu o evaluare sumativă, dar care să fie notată normal, nu să aibă ponderea pe care o are teza în mod normal - 25% din medie. Există şi varianta eliminării tezei şi înlocuirea cu această evaluare sumativă. (...) Nu este o decizie simplă. Până la urmă, elevul trebuie să fie evaluat, dar, în acelaşi timp, trebuie să aibă şanse egale la o evaluare corectă şi obiectivă", a menţionat secretarul de stat.
Potrivit Luminiţei Barcari, MEC se consultă pe această temă şi cu inspectoratele şcolare, astfel încât să se ia cea mai bună decizie, informează digi24.ro
Se modifică structura anului școlar 2024-2025
„Ne consultăm inclusiv cu inspectoratele, pentru că este o temă de mare interes, vrem să luăm cea mai bună decizie. Din feedback-urile pe care le-am primit sunt şi păreri pro şi păreri contra. Vom analiza", a transmis ea.
Despre autor:
Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Inspector ITM, reţinut după ce ar fi beneficiat de un plin de benzină pentru...
Sursa: wall-street.ro