Social 11 Iunie 2020 12:40

Inditex, compania care deţine lanţul de magazine Zara, a declarat că vânzările online au crescut cu 95% în aprilie, pe măsură ce magazinele au fost închise în timpul pandemiei de coronavirus. Aproximativ 1.000 de magazine Zara, prezente și în România, vor fi închise din cauza pierderilor uriaşe pe care le-a provocat pandemia.

Reprezentanţii companiei spun că se aşteaptă ca o parte din această schimbare în volumul vânzărilor să fie permanentă. În 2022, un sfert din vânzări ar urma să fie făcute online, în creştere de la 14% în 2019.

Chiar şi cu aceste creşteri, compania a înregistrat primele sale pierderi – vânzările totale au scăzut la 3.3 miliarde de euro faţă de 5.9 miliarde în aceeaşi perioadă din 2019.

Acest lucru a dus la o pierdere trimestrială de 409 milioane de euro pentru firma spaniolă, care deține, de asemenea, Bershka și Pull & Bear.

„Carantina a accelerat tendinţele existente, forţând retailerii să accepte că era digitală a început”, a spus Sophie Lund-Yates de la Hargreaves Lansdown.

„Zara lucra deja spre îmbunătăţirea capabilităţilor lor online, însă carantina a grăbit acest proces”, a completat ea, potrivit bbc.com

Inditex mai spune şi că va cheltui 900 de milioane de dolari pe an pentru următorii trei ani pentru a deschide magazine mai mari şi centralizate, dar şi pentru dezvoltarea platformei sale online. În acelaşi timp, va închide 1.000 de alte magazine mai mici.


Despre autor:


Ultima actualizare: 11 Iunie 2020 - 12 : 06

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.