Închiderea şcolilor discriminează populaţia care nu are acces la Internet. Analistul Mircea Coşea susține că acest an este unul pierdut pentru elevi şi studenţi.

Prin închiderea şcolilor, elevii și studenții nu pot fi tratați în mod egal, întrucât studiile online reprezintă o măsură aplicată doar persoanelor care au acces la Internet, fapt ce nu se poate discuta la scară largă.

Mircea Coşea, profesor şi fost ministru, a subliniat că elevii şi studenţii care nu au, însă, acces la internet sunt discriminaţi şi vor avea o pregătire şcolară deficitară, cu lacune. Lacunele în pregătirea şcolară înseamnă lacune în investiţii.

„Dacă ne uităm la gradul de acoperire cu internet al României, vedem că el este pe ultimul loc în UE şi se opreşte cam la 35-48%. În restul ţării, ai o populaţie şcolară care nu are niciun fel de acces la învăţământul prin teleşcoală. Deci i-ai eliminat din oficiu. Din oficiu, ai creeat o discriminare care va dura pe termen lung. Este un an pierdut pentru generaţiile care sunt acum în sistemul preşcolar- preuniversitar”, notează Coșea, citat de mediafax.ro

Fostul premier, Victor Punea, a susținut la un moment dat că în România nu există copii care să nu aibă un telefon mobil conectat la Internet. Contrar afirmațiilor acestuia, în datele oficiale se subliniază faptul că în ţară doar 54,4% din gospodării sunt conectate la internet.

De asemenea, datele INS arată că 70,9% dintre acestea se află în oraş.

În statele vestice, precum Suedia, procentul celor care au acces la internet se ridică la 96%, în Germania - 95%, iar în Spania - 91%.

La nivelul Uniunii Europene, media gospodăriilor cu acces la internet este de 90%. În ţară, sunt 3,5 milioane de elevi si studenţi.


Despre autor:


Ultima actualizare: 29 Aprilie 2020 - 04 : 04

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.