Social3 Martie 202011:29de Andreea Stefan

Lectura de 3 minute

Felul in care te comporti cand muncesti intr-o comunitate diversa spune multe si despre caracterul tau din afara biroului. Daca esti o persoana respectuoasa si acorzi atentie nevoilor celor din jur, iti vei crea mai usor o reputatie demna de apreciere. In special daca ai inceput de curand un job nou, trebuie sa le demonstrezi colegilor si sefilor ca ai toate calitatile unui angajat ideal. Iata care sunt cateva dintre cele mai importante reguli de eticheta pe care trebuie sa le urmeze orice angajat la locul de munca:

Pastrarea curateniei si a ordinii

Exista multe companii care au reguli stricte in ceea ce priveste lucrurile pe care le poti pastra pe birou sau in jurul spatiului de lucru. Chiar daca acestea nu exista la locul tau de munca, este important sa dai dovada de respect cand vine vorba de spatiul pe care il imparti cu colegii tai.

Daca iei o gustare la birou intre mese, nu lasa in urma ta ambalaje, firimituri si alte ramasite. Un mediu aglomerat si murdar ii poate deranja si pe cei din jur, in special daca lucrezi intr-o zona cu cu birouri open space.

Curatenia din bucatarie este unul dintre aspectele care pot duce la conflicte intre colegi. Acestea incurajeaza un mediu ostil si pot crea antipatii din mai multe puncte de vedere. Este important ca totul sa ramana curat dupa ce iei masa si sa nu-i lasi mereu pe ceilalti sa spele in locul tau. Daca observi ca vasele se aduna mereu in chiuveta fara a fi spalate, propune achizitionarea unei masini de spalat vasele. Aceasta va face viata mai usoara tuturor si te va ajuta sa rezolvi o situatie fara a cauta vinovati.

Optarea pentru concediu medical

Cand se intampla sa intri in contact cu un virus, iar simptomele confirma o raceala severa sau o gripa, opteaza pentru concediu medical. Nu considera ca, daca te fortezi sa mergi la munca, vei fi apreciat sau laudat pentru eforturi. O astfel de situatie poate duce la o epidemie in cadrul biroului si vei face mai mult rau decat bine.

Citeste si:
5 sfaturi pentru cei întorși la serviciu, de la cei care au lucrat...
Cinci sfaturi pentru cei care...

Angajatorul va aprecia daca stii cand e cazul sa te retragi, iar sfatul medicului este cel mai important. Pentru ca racelile si gripele sunt foarte usor de transmis intr-un spatiu inchis, nu vei reusi ii protejezi pe cei din jur nici daca iei toate masurile de precautie. Acest lucru se aplica si daca suferi de o afectiune care iti pune in pericol sanatatea. Daca medicul iti recomanda odihna la pat sau acasa, nu incerca sa fii erou. Orele de munca iti pot influenta negativ sistemul digestiv, de exemplu, daca nu ai grija de alimentatia de zi cu zi. In cazul unei probleme care iti afecteaza stomacul sau alte organe, ia o pauza, la sfatul medicului si nu inrautati situatia.

Cooperarea

Munca de echipa este esentiala cand lucrezi intr-un colectiv, asa ca trebuie sa fii mereu deschis la comunicare si cooperare. Cand unul dintre colegi are nevoie de ajutor, nu-l ignora si ofera-i sfaturi sau alatura-te unei sesiuni de brainstorming. Implica-te si atunci cand e vorba despre ceva tehnic, mai ales daca te pricepi. Oamenii vor tine minte cine isi da interesul si vor pune o vorba buna pentru tine ori de cate ori va fi nevoie.

Daca ai schimbat jobul de curand, tine minte ca este important sa castigi increderea colegilor tai si ca prima impresie face totul. Chiar daca vor avea timp sa te cunoasca mai bine, fii cat mai prietenos si deschis inca din primele zile.

Citeste si:
O femeie a împușcat un angajat al McDonald's pentru că i-a...
O femeie a împușcat un...

Sursa foto: pexels.com

Bunele maniere trebuie sa te ajute atat pe tine, cat si pe colegii tai sa va puteti bucura de un mediu relaxat si prietenos. Daca se pastreaza un echilibru necesar pentru productivitate si voie buna, zilele de la munca vor trece mai usor si vei reusi sa-ti faci prieteni pe viata.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.