In anul 2018, operatorii 112 au raspuns la 12.735.836 apeluri, mai putine cu aproape un milion decat in anul precedent, informeaza News.ro.

Mai mult de jumatate din numarul total de apeluri preluate in anul 2018, respectiv 54,9%, nu reprezinta urgente de competenta Serviciului 112, ci solicitari de informatii diverse, apeluri efectuate din greseala, farse si apeluri injurioase.

Cele mai multe apeluri non-urgente s-au inregistrat in Mures (68,1%), Covsna, Vrancea, Gorj, Calarasi si Arges (63,5%). In Bucuresti, 45,1% dintre apelurile la 112 au fost non-urgente.

Potrivit statisticii, reiese o medie zilnica de peste 18.000 de apeluri non-urgente. Dintre acestea, 63% dintre apeluri sunt facute involuntar, ceea ce se numeste pocket dialing”, au mai spus oficialii STS.

Apelurile involuntare se produc, de cele mai multe ori, dn cauza tastelor neblocate ale telefoanelor.

Operatorii 112 se confrunta si cu numeroase apeluri repetitive. Astfel, in primele 10 luni din 2018, o persoana din Bucuresti a apelat 112 de 21.567 de ori. O persoana din Iasi, in aceeasi perioada, a sunat la 112 de 18.525 de ori, una din Neamt de 18.390 de ori, una din Gorj de 15.703 ori, iar una din Buzau de 8.847 de ori.

Aceste persoane au fost amendate cu cate 500 de lei.

Reprezentantii Sistemului precizeaza ca apelurile repetitive, apelurile false, apelurile involuntare consuma timp si resurse, putand fi afectate, astfel, urgentele reale. In cazul in care ati sunat involuntar la 112, sunteti sfatuiti sa nu inchideti, ci sa precizati operatorului ca a fost o greseala.