Social5 Iunie 201815:22

Lectura de 3 minute

Doi turisti, un barbat si o femeie din Cipru, au fost amendati de controlorii RATB, desi acestia isi cumparasera calatorii, insa nu au stiut ca nu au validat cardul corect. Turistii ajunsesera in Romania in urma cu cateva minute de la incident.

Intreaga intamplare a fost povestita pe Facebook de o alta calatoare RATB, care a fost martora la eveniment. Aceasta a povestit cum controlorii RATB au urcat pe linia autobuzului 783, care pleca de la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti.

Turistii, care tocmai ajunsesera in Romania, au urcat in autobuz si desi cei doi isi cumparasera un card cu doua calatorii, nu au stiut ca nu a fost validat corect cardul.

Controlorii RATB le-au dat amenda celor doi si i-au informat in mod gresit despre "suprataxa de 50 euro", in loc de 50 de lei. Ulterior, angajatii RATB le-au mentionat turistilor ca suprataxa este de fapt de 50 lei. Ceilalti calatori au intervenit si au incercat sa le explice controlorilor ca este vorba de o greseala, pentru ca cei doi au validat cardul, insa s-au izbit de o atitudine ostila din partea controlorilor.

Martora povesteste ca turistii au spus ca „le pare rau ca au venit intr-o astfel de tara, unde sunt furati in 10 minute de la aterizare si ca este o rusine ceea ce se intampla”, potrivit Digi24.

Citeste si:
Primăria Capitalei a fost amendată cu 100.000 de lei
Primăria Capitalei a fost...

Mesajul martorei:

Draga RATB, inca o data ma dezamagesti. Dar ce e mai grav este ca angajatii tai ne-au facut de ras in fata unor turisti straini, care de abia ajunsesera in Romania de 10 minute. Ca sa detaliez: abia ajunsi pe aeroportul din Otopeni, o pereche din Cipru isi cumpara o cartela cu 2 calatorii, valabile pe linia 783. O valideaza, iar dupa ajuta si un cetatean de origine rusa sa-si valideze calatoria.

Porneste masina si in 10 metri urca si angajatii vostri (adica acestia au urcat cand masina era inca in aeroport; deci nu trecuse nici macar o statie). Surpriza: cand acestia verifica validarea cardului, descopera ca acesta nu fusese corect validat. De ce credeti ca s-a intamplat asta? Pentru ca aparatele voastre nu functioneaza prea bine. Stiti, in instructiuni spuneti ca trebuie sa se auda un zgomot. Zgomotul s-a auzit, dar se pare ca era zgomotul incorect.

De unde ar putea sti o persoana care calatoreste prima data cu RATB si care nu stie limba romana care este zgomotul corect? Culmea este ca atunci cand angajatii vostri incearca sa le explice in limba romana (ca normal, noi nu putem avea nici macar in aeroport un vorbitor de engleza) cum se foloseste cardul, aparatul nu functioneaza. Nici la prima incercare, nici la a doua. A treia e cu „noroc“. Insa, amenda deja era scrisa.

Citeste si:
Prețurile pe litoral: o turistă se plânge că a lăsat 2.500 de euro...
Prețurile pe litoral, în...

Si ce e si mai grav: din graba, asa, se mentioneaza ca suprataxa e 50... euro. Dupa foarte, foarte multe insistente din partea noastra, in care le explicam ca nu este normal ce fac, ca oamenii aceia nu calatoreau fraudulos, ca in tara lor si in toate tarile civilizate exista un angajat in aeroport care ajuta si valideaza cartela (sau chiar soferul este cel care da aceste explicatii), isi aduc aminte sa specifice ca suprataxa e de 50 lei nu euro si „ce atata le iau apararea, ca pe noi nu ne-ar ajuta nimeni la ei in tara“.

Stiti, exact contrariul: intotdeauna e cineva care sa te ajute la „ei“ in tara. Am uitat sa mentionez ca m-am simtit datoare sa incerc sa-i ajut cand i-am auzit ca „le pare rau ca au venit intr-o astfel de tara, unde sunt furati in 10 min de la aterizare si ca este o rusine pentru Romania ceea ce li se intampla“. Din pacate, aveau dreptate.”



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.