Potrivit cercetarii realizate de publicatia americana Scientific American, conceptul ''prietenos cu mediul'' este intr-o oarecare masura asociat cu feminitatea in mintea oamenilor. Dintre cele peste 2.000 de persoane de origine americana si chineza care au participat la studiu, atat barbatii cat si femeile au considerat ca produsele si comportamentele ecologice sunt mai feminine.

Spre exemplu, o persoana aflata la cumparaturi care opteaza pentru o sacosa din panza in locul uneia de plastic este catalogata drept ''efeminata'', indiferent de sexul acesteia, scrie Agerpres.

Acest ''stereotip ecologisto-feminin'' ii determina pe barbati sa utilizeze mai rar produse ''verzi'' sau sa adopte un comportament prietenos cu mediul inconjurator. Ca urmare, pentru ca barbatii manifesta o sensibilitate mai pronuntata cand vine vorba despre identitatea de gen, sustine revista, mediul inconjurator poate avea de suferit din cauza acestui stereotip.

Una dintre solutii, sugereaza publicatia, este utilizarea unor fonturi, culori, imagini si cuvinte cu caracter masculin mai pronuntat de catre comerciantii care promoveaza produse ecologice.