Social5 Decembrie 201715:11

Lectura de 3 minute

Vedem an de an topuri ale celor mai interesante spatii de lucru din lume, evolutia este evidenta, iar cerintele companiilor s-au schimbat enorm in ultimii ani.

Daca in trecut sediul unei companii era privit doar ca un spatiu de lucru si nimic mai mult, astazi firmele se intrec in a crea un spatiu cat mai placut si, mai ales, cat mai productiv. Facem o scurta trecere in revista a modului in care a evoluat biroul, cat si a cerintelor actuale in ceea ce il priveste.

Eficienta si durabilitate, primele cerinte in prezent

Un prim aspect a evolutiei spatiilor de lucru este reprezentat de partea economica. Si ce poate fi mai economic decat sa alegi drept sediu o cladire eficienta energetic si durabila? Companiile au cerinte specifice in aceasta privinta, iar dezvoltatorii fac toate eforturile sa se plieze pe aceste cerinte. „Primul pas in ceea ce priveste certificarile pentru cladiri verzi a fost facut in 2008, deoarece dezvoltatorii au vazut importanta obtinerii unei astfel de certificari pentru a raspunde aspectelor legate de managementul proiectelor si a proprietatilor proprii.”, este de parere Liviu Tudor proprietarul business-parkurilor Novo Park si West Gate.

Nu se mai cauta, asadar, simple cladiri din care sa-si desfasoare activitatea cateva zeci de angajati, se cauta sedii durabile, care sa fie in armonie cu mediul inconjurator si care sa presupuna costuri mici de intretinere.

Designul, un aspect tot mai important

Citeste si:
Valoarea bonurilor de masa va creste. Ce valoare vor avea acestea
Valoarea bonurilor de masa va...

Designul, un lucru catre care nu prea se uitau angajatorii romani in trecut, a devenit astazi un aspect esential. Companiile au realizat ca sediul este cartea lor de vizita din multe puncte de vedere, iar un design interior interesant poate interveni in mare masura asupra starii de spirit, a productivitatii si creativitatii angajatilor. Un spatiu auster poate determina o comunicare deficitara, iritabilitate sau pur si simplu o stare negativa, care se rasfrange asupra rezultatelor din munca.

Desi in tara noastra designul interior inca nu este pe primul loc in topul cerintelor companiilor in ceea ce priveste spatiul de lucru, el castiga tot mai mult teren si devine, incet, dar sigur, un factor decident atunci cand se cauta un sediu nou.

Productivitatea si ruperea tiparelor cu privire la spatiul de lucru

Totul de dragul productivitatii. Cam acesta pare sa fie acum motto-ul companiilor cand vine vorba despre alegerea unui sediu. Pe internet circula imagini cu sediile unor companii precum Google sau Youtube, unde angajatii dorm la birou, au spatii de joaca si relaxare, si in loc de trepte si lift au un tobogan imens. Se mai poate vorbi, asadar, de vreun tipar cand vine vorba despre spatiul de lucru?

Citeste si:
Vlad Voiculescu, despre disputa intre Citu si Firea
Vlad Voiculescu, despre...

Intr-adevar, marile companii nu mai sunt impresionate de cladiri precum toate celelalte si isi doresc lucruri neconventionale, care sa le faca angajatii sa discute cu prietenii despre locul in care lucreaza ei. Mai mult decat atat, in vremuri in care angajatii pretiosi au atat de multe oportunitati, companiile pun orice la bataie pentru a-si pastra echipa intacta si pentru a motiva tinerii talentati sa-i aleaga pe ei in detrimentul altor angajatori.

Biroul nu mai este in prezent privit doar ca un spatiu cu o masa, un scaun si un computer. Acum este vorba despre mult mai mult de atat, este vorba despre o atmosfera anume, despre un loc ce face ca angajatii sa comunice mai usor si sa isi atinga adevaratul potential.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.