Social 12 Mai 2017 09:30
Cercetatorii din Cluj descopera specie noua de dinozauri in Transilvania. E vorba de fosilele unei soparle care dovedeste prezenta unei noi familii denumite de catre descoperitori Barbatteidae - acestia sunt paleontologii Universitatii Babes-Bolyai Cluj-Napoca si ai Muzeului Tarii Crisurilor din Oradea, potrivit Actual de Cluj.

Soparla descoperita la Oarda de Jos, langa Alba Iulia, incadrata intr-un nou gen si noua specie, a fost denumita Oardasaururs glyphis.

Atingea in jur de 20 centimetri lungime si a vietuit la finele Mezozoicului in Cretacic, in urma cu aproximativ 70 milioane de ani, pe un uscat insular, numit Insula Hateg, din disparutul Ocean Tethys, care ocupa la acea vreme o buna parte a Transilvaniei actuale. De altfel zona Hategului e cunoscuta pentru ca e raiul paleontologilor - aici cercetatorii au gasit o multime de fosile, ba chiar au descoperit si specii noi, intre care si cunoscutii dinozauri-pitici, potrivit HotNews care citeaza Actual de Cluj.