Social 11 Mai 2017 15:30
Uber este un serviciu de transport si poate fi obligata de autoritati sa dispuna de licente si autorizatii precum se intampla in cazul altor servicii de transport, a spus joi avocatul general al CJUE.

Avizul dat de avocat este in general urmat de judecatorii curtii si asta inseamna ca Uber va trebui sa se supuna unor reguli mai dure pentru a opera in UE.

Uber a sustinut mereu ca este companie de IT si nu de transport persoane. Pozitia exprimata de avocat reprezinta o opinie si nu o decizie finala a Curtii, aceasta fiind asteptata pana la finalul anului. "Faptul ca UBER ar putea fi considerata o companie de transport nu va schimba modul in care compania functioneaza deja in majoritatea tarilor din Uniunea Europeana" , spune compania, ca reactie la comunicatul avocatului general, arata HotNews.

"Platforma electronica Uber, chiar daca este inovativa, se incadreaza in domeniul transportului si ar putea fi obligata sa detina licentele si autorizarile necesare conform cerintelor legilor nationale" , se precizeaza in comunicatul semnat de avocatul general al Curtii Europene, Maciej Szpunar.

In mai multe tari din UE taximetristii au protestat puternic impotriva Uber si in unele locuri aplicatia a fost scoasa in afara legii. Avizul CJUE reprezinta o lovitura pentru Uber daca soferii care transporta clienti vor fi obligati sa-si ia autorizari similare cu taximetristii clasici.

Curtea de Justitie a UE de la Luxemburg a fost solicitata de un judecator spaniol, in urma unei actiuni in instanta depusa in 2014 de o asociatie profesionala a taximetristilor din Barcelona care spunea ca este victima a concurentei neloiale facuta de Uber.

Asociatia numita Elite Taxis sustinea ca soferii care fac Uber trebuie sa dispuna de aceleasi licente si autorizatii care le sunt necesare si taximetristilor pentru a face curse.

Chiar daca Uber este o platforma electronica, serviciul nu poate fi exceptat de la respectarea regulilor europene din domeniul transportului. Uber "nu poate fi considerata ca simplu intermediar intre soferi si pasageri (...) indubitabil transportul (serviciu care nu este furnizat pe cale electronica) reprezinta principala prestatie a Uber si cea care ii confera sens din punct de vedere econimic" , spune avocatul general.

Citeste si:
Cum să alegi un avocat specializat în drepturile omului și litigii...
Cum să alegi un avocat...

Totusi, Uber a trimis HotNews o reactie la cele spuse de avocatul general al CJUE. Compania spune ca nu suntem in fata unei decizii finale a CJUE si precizeaza faptul ca acest cazu se refera strict la serviciul uberPOP din Barcelona, care intre timp a fost suspendat.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.